اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برج خنک کننده مکعبی

برج خنک کننده مکعبی بهتر است یا گرد ؟ مقایسه و تفاوت آنها با هم:
برج خنک کننده مکعبی از نظر ساختار و قطعات داخلی هیچ تفاوتی با برج خنک کننده گرد (مدور) ندارد و فقط نحوه ساخت آن راحت تر است.

در ضمن جانمایی و نصب برج های مکعبی در مکان مورد نظر نسبت به انواع گرد راحت تر است. امروزه سازندگان تمایل بیشتری جهت طراحی و ساخت برج های مکعبی شکل دارند.

ساختار برج خنک کننده مکعبی و گرد:

بدنه اصلی فایبرگلاس یا گالوانیزه:
جنس بدنه معمولا با دو ماده متفاوت فایبرگلاس و یا فولاد گالوانیزه ساخته می شود که برای مقایسه آنها با یکدیگر و شناخت مزایا و معایب هر کدام، متن برج خنک کننده فایبرگلاس و گالوانیزه را مطالعه نمایید. بدنه اصلی می تواند به شکل گرد (مخروطی) و یا مکعب مستطیلی باشد که با توجه به آن، با نام های برج خنک کننده گرد و برج خنک کننده مکعبی نام گذاری می شوند.

Eliminator یا قطره گیر:
قطره گیر بین فن و پکینگ جاسازی شده و از خروج قطرات آب مخلوط شده با جریان هوا که قصد خروج از بالای برج را دارند، جلوگیری می کند. هر چه قطره گیر به خوبی طراحی و ساخته شده باشد، اتلاف آب و کاهش آن در برج کمتر خواهد بود.

تیوب های پخش کننده آب:
چند ردیف تیوب (لوله) در بالای پکینگ جاسازی شده تا جریان آبگرم را بر روی کل سطوح پکینگ جاری کند. در ساختار برج خنک کننده جریان مخالف، تعدادی انژکتور (نازل) تزریق کننده آب با فشار زیاد در تیوب ها تعبیه می شود تا بتواند بر فشار هوای مکیده شده توسط فن، فائق آید.

سوپاپ آب جایگزین:
درصدی از آب را که تبخیر می شود، باید با آب تازه جایگزین گردد که یک سوپاپ اجازه ورود آب با دبی کم را به مدار آب می دهد و به صورت مکانیکی و یا هیدرولیکی آن را کنترل می کند.

گرمکن تشتک جمع آوری آب:
برای جلوگیری از یخ زدن آب پایین برج در فصل زمستان.

مجموعه موتورفن و گیربکس:
در ساختار برج خنک کننده شرکت ما از موتورفن های زیمنس آلمانی استفاده و از نظر استاتیکی و دینامیکی بالانس می شوند.

ورقه های پکینگ:
در ساختار برج خنک کننده مهم ترین قطعه پکینگ است که بیشترین حجم از فضای درون آن را اشغال می کند. جنس ورقه های پکینگ عموما از PVC است.

الگوی شبکه در هم تنیده شده و زوایای آن طوری است که جریان آب در آن آهسته شده و جریان هوا در آن مغشوش می شود تا بیشترین تماس ممکن در حداقل فضا بین آبگرم و هوا صورت بگیرد و ظرفیت دستگاه افزایش یابد. به شیارهای ایجاد شده بین ورقه ها، کانال گفته می شود.

نحوه کار برج خنک کننده گرد و مکعبی:
نحوه کار برج خنک کننده به این شکل است که در بالای برج، مجموعه موتور الکتریکی و فن متصل به آن به همراه عایق، صفحات محافظ و هدایت کننده جریان هوا (صفحه استوانه ای اطراف فن) قرار دارد.

در قسمت پایینی آن نیز صفحه شیب دار (محل انباشت آب سرد شده) و فلنج خروجی آب برای اتصال به لوله خروجی طراحی شده است. در محیط پیرامونی بدنه آن (مخصوصا قسمت پایین) شیارهای ورودی هوا تعبیه شده است. ورودی آب نیز از بالای برج خنک کننده مکعبی یا گرد بوده و توسط چندین لوله آبگرم به سمت پایین سرازیر می شود.

درون برج خنک کننده گرد یا مکعبی نیز قطعاتی وجود دارد که مهم ترین آن، پکینگ است که بیشترین حجم را اشغال می کند.

پکینگ معمولا از جنس PVC یا ABS و پلاستیک ساخته شده و شبکه ای از ورقه های در هم تنیده شده است که هوا از پایین و آب از بالا بر سطوح آن جاری شده و با هم تماس پیدا می کنند.

پکینگ به این خاطر به کار رفته که ضمن جهت دادن به مسیر حرکت هوا و آب، موجب تماس گسترده آنها شده تا راندمان انتقال حرارت از آبگرم به هوا بیشتر شود.

آبگرم که دمای آن به هوا داده شده در پایین برج (تشتک یا سینی شیب دار) انباشته شده و پس از خارج شدن، مجددا برای خنک کاری دستگاه مورد نظر ارسال می گردد و هوا نیز از قسمت بالای آن خارج می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>