اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

در برخورد با مصالح نامناسب در پی دیوار، می توان با تغییر جانمایی دیوار و یا جایگزینی این مصالح با خاکریز مرغوب، شالوده دیوار را اصلاح نمود. یا آثار نامطلوب این مصالح را به حداقل رساند. در صورت وجود لایه های باربر در عمق مناسب، می توان از شالوده های عمیق (شمع) یا نیمه عمیق نیز بهره برد.

در بعضی حالات اقدام به جایگزینی مصالح نامناسب با مصالح مرغوب منجر به انجام عملیات خاکبرداری در محدوده حریم بستر رودخانه می شود. در بعضی حالات به لحاظ حریم قانونی ساحل رودخانه، دیوارهای سیل بند در نزدیکی لبه فوقانی ساحل یا حتی در محدوده بستر رودخانه به ساحل قرار می گیرد.در چنین حالتی در صورت انجام تمهیدات لازم و دقت در اجرا، اجازه عملیات در لبه ساحل رودخانه داده می شود.

در این راستا باید در پیدا کردن موقعیت مصالح غیر مناسب و برداشتن آنها و همچنین انتخاب مصالح مرغوب و ریختن آنها در محل به عنوان یک طرح بهسازی، دقت ویژ ه ای مبذول داشت. مصالح جدید باید پس از حمل به محل، ریخته شده و بر اساس ضوابط مربوطه متراکم شوند تا کفایت باربری لازم به عنوان تکیه گاه دیوارهای سیل بند را تأمین نمایند.

حفاظت در مقابل آب شستگی

در اکثر موارد به لحاظ امتداد شکل و سرعت جریان سیلاب یا موج های ساحلی، خصوصیات شیمیایی خاکریز پشت و توپوگرافی منطقه، دیواره های سیل بند در معرض آب شستگی های مختلف قرار می گیرند. توجه به آب شستگی زیر شالوده دیوار بسیار مهم بوده و در صورت احتمال چنین مسئله ای باید با لایه های سنگ چین براساس مشخصات فنی مربوطه و سایر تمهیدات لازم حفاظت در مقابل آن صورت گیرد. در نقاطی مثل تغییر امتداد، شروع و ختم دیوار، و موارد مشابه لازم است با ایجاد جزییات مناسب از یکپارچگی دیوار سیل بند مطمئن شد تا نقطه رسوخ امواج و خرابی دیوار نشود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>