اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دیوار


دیوارهای طره ای T معکوس

اغلب دیوارهای سیل بند از نوع طره ای T معکوس هستند. این دیوارها شامل شالوده و دیوار (سیل بند) هستند. در صورتی که در روی خاک احداث شوند، برای افزایش ضریب اطمینان در مقابل لغزش می توان از زبانه برشگیر استفاده نمود. در صورتی که روی سنگ احداث شوند، معمولاً نیاز به زبانه برشگیر نخواهند داشت. در صورتی که در زمین نامناسب احداث شوند، وجود فونداسیون شمعی لازم خواهد بود. استفاده از تدابیری جهت جلوگیری از فرسایش پای دیوار حایل در مقابل جریان آب لازم است.

دیوار طره ای I و L

دیوار طره ای I و L شامل سپر یا شمع فولادی است که در بالای آنها دیواری احداث شده است. این دیوارها در زمین های نرم با ظرفیت باربری کم که احتمال فرسایش ناشی از جریان آب در آنها زیاد است استفاده می شود.

سپرهای بتنی مهار شده

این دیوارها متشکل از سپرهای بتنی استکه در مجاورت یکدیگر کوبیده شده اند و در بالای آنها کلاف بتنی به صورت درجا ریخته می شود که باعث یکپارچگی آنها می شود. کلاف به کمک اتصالات برشگیر با سپرهای پیش ساخته یکپارچه می شود. از این دیوارها به عنوان دیوارهای ساحلی به وفور استفاده می شود. استفاده از این دیوارها در مواردی که سطح آب زیرزمینی بالاست، ایده ال است.

سپرهای فولادی

از انواع دیگر دیوارهای سیل بند، سپرهای فلزی هستند که به صورت مهار شده یا مهار نشده هستند. نوع دیگری از سپرهای فولادی در آرایش سلولی نشان داده شد ه اند. در کل استفاده از سپرهای فولادی به عنوان دیوارهای سیل بند از لحاظ اجرا، ساده و سریع، لیکن از لحاظ هزینه گران است.

دیوارهای صندوقه ای

دیوارهای صندوقه ای از انواع دیگر دیوارهای ساحلی هستند که در آنها به منظور کاهش وزن، حفر ه های توخالی توسط دیواره های بتنی ایجاد شده است.نوع دیگری از دیوارهای سیل بند است که در مواردی که ارتفاع دیوار بلند باشد، مورد استفاده قرار می گیرند. به علت وزن زیاد، استفاده از آنها در زمین های با مقاومت کافی امکان پذیر است.

دیوارهای وزنی سیل بند

دیوارهای سیل بند وزنی در انواع خاکی، بنایی و بتنی متداول هستند. در ایران نوع سنگی برای ساحل سازی رودخانه ها و مسیل ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. شرط استفاده از این دیوارها وجود زمین با مقاومت کافی در زیر آن است.نوع خاکی نیز برای ترفیع دیواره های رودخانه یا هدایت رواناب در کناره های مسیل و جلوگیری از هجوم سیلاب به اراضی کشاورزی و شهری مورد استفاده زیاد است.

دیوارهای گابیونی (توری سنگی)

در رودخانه های آبرفتی، به علت وفور سنگ قلوه، دیوارهای گابیونی انتخاب مناسب و اقتصادی برای ساحل سازی و ایجاد دیوارهای سیل بند است. در این روش سنگ قلوه درون صندوقه های ساخته شده از توری ریخته شده و این توریها با ابعاد بزرگ، همانند دیوارهای سنگی روی هم چیده می شوند.

شمع های پهلو به پهلو

در سواحل رودخانه ها با آب زیرزمینی بالا و خاک ضعیف، شمع های پهلو به پهلو گزینه ای مناسب به عنوان جایگزین سپرهای فولادی و بتنی به منظور ساخت دیوارهای سیل بند است. در این روش شمع ها در مجاورت یکدیگر به صورت چسبیده اجرا شده و سپس کلافی در بالای شمع ها ساخته می شود. این کلاف باعث یکپارچگی شمع ها به یکدیگر می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>