اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار

شکل سطح گسیختگی بسته به یکنواختی و یکسانی مصالح خاکریز و زیر شالوده متغیر است. سطح گسیختگی را می توان به صورت هر نوع ترکیبی از سطوح خمیده و صفحه ا ی در نظر گرفت، لیکن برای ساده سازی و سهولت، همه سطوح گسیختگی به صورت صفحه ای در نظر گرفته می شوند.به جز در حالت های بسیار ساده، بیشتر مسائل عملی پایداری لغزش که مهندسین با آن مواجه هستند، از لحاظ استاتیکی نامعین است.

برای تبدیل مسئله نامعین فوق به یک مسئله معین استاتیکی، با تقسیم کل سیستم به تعدادی گوه صلب که تعادل لنگر نیروهای موجود بین گوه ها در هر امتداد دلخواه برقرار باشد و از نیروهای اصطکاک بین گو ه ها صرفنظر شود مسئله ساده می شود.در تحلیل لغزش، دیوار (حایل یا سیل بند) و خاک در تماس با آن (احاطه کننده) به صورت مجموعه ای از گو ه ها در نظر گرفته می شود. سیستم خاک سازه به یک یا چند گوه (یک گوه سازه ای و یک یا چند گوه مقاوم) تقسیم می شود.

صفحه گسیختگی بحرانی در طراحی دیوارهای حایل

با استفاده از سعی و خطا می توان صفحه گسیختگی بحرانی را تعیین نمود. برای ضریب ایمنی مشخص، شیب پایه هر گوه برای حصول حداکثر نیروی محرک در گوه محرک یا حداقل نیروی مقاوم در گوه مقاوم تغییر داده می شود. مقدار ضریب ایمنی در نظر گرفته شده، در شیب بحرانی پایه گوه فرضی مؤثر است. ضریب ایمنی آنقدر تغییر می یابد تا سطح لغزشی ایجاد شود که تعادل را برقرار می نماید. صفحه گسیختگی که با این روش به دست می آید، صفحه گسیختگی با حداقل ضریب ایمنی است که به آن صفحه گسیختگی بحرانی گویند.

ضریب ایمنی لغزش در طراحی دیوارهای حایل

برای تخمین و تعیین پایداری در مقابل لغزش، تحلیل تعادل حدی به کار گرفته می شود. در این تحلیل ضریب ایمنی بر پارامترهای مقاومتی مصالح که بر پایداری لغزشی مؤثر هستند اعمال می شود. ضریب ایمنی به نحوی اعمال می‌شود که تعادل نیروهای وارد بر گوه های خاک و سازه برقرار باشد.

از آنجایی که پارامترهای مقاومتی بر جای سنگ و خاک کاملاً دقیق نیستند، نقش ضریب ایمنی بهبود عدم قطعیت های موجود در مقادیر مشخص شده است. به عبارت دیگر ضریب ایمنی نشان دهنده اختلاف بین مقاومت برشی واقعی و مقاومت برشی در نظر گرفته شده برای تحلیل است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>