اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دیوار


سطح لغزش

سطح لغزش می تواند ترکیبی از سطوح منحنی یا صفحه ای باشد، لیکن برای سهولت همه سطوح به صورت صفحه ای در نظر گرفته می شوند. این صفحات مجموعه سطوح پایین گو ه ها هستند. برای آنکه تحلیل واقعی باشد باید صفحات لغزش از لحاظ هندسی امکان حرکت را داشته باشند. در بسترهای سنگی، درزها و شکاف ها، سطوح مستعد لغزش هستند.

تحلیل دوبعدی

تحلیل حدی ارائه شده یک روش تحلیل دوبعدی است. اگر مشخصات هندسی و بارهای بحرانی مؤثر بر پایداری لغزشی یک سازه خاص به صورت سه بعدی باشند، روش تحلیل فوق باید برای یک تحلیل سه بعدی تعمیم داده شود.

تعادل نیروها

در این بررسی فقط تعادل نیروها لازم است و تعادل لنگرها لازم نیست. از نیروهای برشی موازی فصل مشترک دو گوه صرف نظر می شود. بنابراین قاعده هر گوه تحت تأثیر نیروهایی قرار می گیرد که در بالا و پایین آن قرار دارند. همچنین هیچ گونه واکنش قائمی بین دو سطح در تماس گو ه ها در نظر گرفته نمی شود. فرض می شود که برآیند نیروهای مؤثر بر هر گوه افقی هستند.

رابطه بین نیروهای برشی و عمودی

فرض می شود بین نیروی برشی مقاوم و نیروی عمودی وارد بر قاعده سطح لغزش یک رابطه خطی وجود دارد. این رابطه با معیار گسیختگی مور کولمب بیان می شود.

گوه ساز ه ای

در رابطه سازی عمومی، فرض می شود که در گوه ساز ه ای، نیروهای برشی در مرزهای قائم گوه وجود ندارد. بنابراین از آنجایی که سازه های بتنی ظرفیت انتقال نیروی برشی زیادی را در امتداد صفحات قائم داخلی خود دارند لذا فقط یک گوه سازه ای می تواند وجود داشته باشد. ناپیوستگی در مسیر لغزش زیر گوه سازه ای باید با در نظر گرفتن یک صفحه لغزش میانگین در امتداد پایه گوهه ساز ه ای مدل شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>