اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار

دیوارهایی را گویند که خود را با نشست های محیط میزبان هماهنگ می نمایند. انواع متداول آنها عبارتند از:

  • دیوارهای خاک مسلح با تسمه های فولادی
  • دیوارهای خاک مسلح با شبکه های پلیمری
  • دیوارهای حایل توری سنگی
  • دیوارهای قفسه ای
  • سپرهای فولادی

دیوارهای حایل وزنی

دیوارهای حایل وزنی شامل دیوارهای بنایی (به طور معمول سنگی)، و دیوارهای حایل بتن غیرمسلح هستند. هندسه این دیوارها طوری انتخاب می شود که برآیند نیروهای وارد بر آن (شامل وزن و نیروهای جانبی) در هسته قاعده و یا مقاطع افقی آن قرار گیرد. در مواقعی تنش کششی ناچیزی در مقاطع افقی دیوار یا منطقه بدون فشار در قاعده دیوار مجاز است.

دیوارهای حایل غیروزنی

دیوار حایل طر ه ای از دیوار و شالوده بتن مسلح تشکیل می یابد که طرح هندسی مقطع آن شبیه به وارونه است. دیوار و شالوده برای مقابله با نیروی برشی و لنگر خمشی ناشی از بارها و فشارهای خارجی، با استفاده از آرماتور، مسلح می شود. عرض پایه طوری انتخاب می شود که از واژگونی و لغزش دیوار جلوگیری به عمل آمده و تنش تماسی خاک در زیر آن از مقدار مجاز کمتر باشد.

تراز زیر شالوده باید پایین تر از عمق یخبندان باشد. در مقایسه با سایر دیوارهای غیروزنی، دیوار حایل طره ای از همه ساده تر و معمول تر است. دیوارهای بتن آرمه پشت بنددار هر چند که ممکن است در مصرف بتن و آرماتور صرفه جویی به عمل آورند، اما به علت مشکلات قالب بندی و اجرایی چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد.

دیوارهای حایل انعطاف پذیر

دیوارهای حایل ساخته شده با این رو ش ها، علاوه بر تازگی، خصوصیت بارزی دارند که آنها را از دیوارهای قبلی متمایز می کند. این خصوصیت انعطاف پذیری آنها و قابلیت تطبیق با نشست های طبیعت است که روش های سنتی فاقد آن هستند. به همین دلیل در مقابل روش های سنتی که دیوارهای صلب نامیده می شوند، روش های نوین به دیوارهای انعطاف پذیر معروف هستند. هر چند که هزینه اولیه این دیوارها نسبت به دیوارهای صلب کمتر است، ولی باید به عمر کمتر آنها در مقام مقایسه با دیوارهای صلب توجه خاص نمود و در مقایسه گزینه ها آن را مد نظر گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>