اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بتن


پرکننده های معدنی غیر مقاوم در برابر آتش

که فقط برای استفاده در بتن های درجه حرارت پایین مناسب است نه برای بتن های دیرگداز از جمله مواد طبیعی مثل دیابس و بازالت و مواد مصنوعی مثل خاک نسوز پوک شده با نام صنعتی سرامسایت و SLATE پوک شده، ضایعات صنعتی و محصولات فرعی، ورمیکولیت پوک شده و پرلیت.

شاموت

متداولترین ماده پر کننده برای بتن های دیرگداز، انواع مختلف شاموت های مقاوم در برابرحرارت است. از شاموت ها به میزان زیادی به عنوان افزودنی برای بتن های سیمان پرتلند و بتن های سیمان- چسب شیشه استفاده می شود. شاموت از پختن کائولن های نسوز در درجه حرارت های بالا به دست می آید. شاموت ها به دو نوع کوارتزی و معمولی تقسیم می شوند.

مواد محتوی آلومینای بالا

شناخته شده ترین آنها گروه مولایت(ترکیبات مولایت) است که شامل ترکیبات مولایت و شاموت های کوراندومی است. مولایت دارای ضریب انبساط حرارتی پایین بوده و ضریب انتقال حرارت آن با افزایش حرارت به آهستگی کم می شود که این دو عامل پایه مقاومت خوب در برابر تغییرات دما محسوب می شود.

کراندوم

از کراندوم به علت نقطه ذوب بسیار بالای، استحکام مکانیکی و مقاومت شیمیایی آن به مقدار بسیار زیاد، به عنوان پر کننده برای بتن های دیرگداز استفاده می شود و در حالت معمولی نیز انقباض بتن را کاهش می دهد.

مواد محتوی منیزیا یا دولوما

مواد در این گروه اساس دارای منیزیای ذوب شده یا زینتر شده یا دولومیت زینتر شده هستند. منیزیا و دولوما دارای مقاومت حرارتی بسیار بالا هستند که علاوه بر استفاده در بتن های سیمانی به عنوان مواد پر کننده در بتن های منیزیتی نیز به کار می روند.

مواد محتوی کرومیت و کرومیت منیزیت

فورستریت: فورستیت ها موادی هستند که از زینتر کردن سنگ های سیلیکات منیزیم مثل سر پنتایت اولیوین یا رونیت با افزودن منیزیای زینتر شده یا قلیا به وجود می آیند که اجزا اصلی آنها فورستریت و پیرکلاس است. فورستریت خالص در دمای 1890 درجه سانتی گراد ذوب می شود.

کاربید سیلیسیم

کاربید سیلیسیم نام تجاری SiC است که وجود ناخالصی آن را بی اهمیت می سازد. این ماده ی سخت مقاومت زیادی در برابر حرارت های بالا دارد. نقطه ذوب ندارد و در حرارت های بالای 2200 درجه سانتی گراد تجزیه می شود، در درجه حرارت های بسیار بالا به آهستگی اکسید می شود و این از معایب آن است. ضریب انبساط حرارتی آن پایین است. از SiC خالص برای بتن های نسوز استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>