اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

در بلوک چینی بناها هرچه لاغرتر دقیق و یکسان اجرا شوند، استقامت دیوار به همان نسبت بیشتر خواهد بود. به علت محدودیت های اجرایی و مسایل اقتصادی، ضخامت 10 میلیمتر که متعادل و مورد قبول اجرا کنندگان نیز است، به نظر مناسب می رسد. در بلوک چینی بهتر است بندهای قائم نیز دارای مشخصات همسان با بندهای افقی باشند.

در بلوک چینی نمایان لازم است سطح خارجی بندهای افقی و قائم نسبت به نمای بلوک کمی عقبتر، مشابه چفت، در نظر گرفته شود تا ضمن جذب و مخفی کردن ترک های مویی نمای منظم و زیبایی نیز داشته باشد. نفوذ رطوبت از دیوارهای خارجی به خصوص در مناطق رطوبتی و بارانی اغلب از طریق بندها صورت می گیرد. و به همین دلیل طراحی و اجرای آنها باید به نحوی باشد که آب باران سریعاً به طرف خارج دیوار هدایت شود.

ترک ها

اگر چه در بیشتر مواقع ترک های بلوک چینی از نظر ایستایی بی اهمیت است، ولی در زیبایی نما وخصوصیات فیزیک دیوار مانند هوابند ی، صدابندی و مقاومت حرارتی و توسعه حریق، اثرات منفی زیادی می گذارد. و لازم است که تا حد امکان با رعایت اصول کار در تهیه مصالح و اجرا، از میزان این نوع ترک ها کاست تا کارایی دیوار به بهترین حالت خود برسد.

دیوار بلوک بتنی باید با بلوک هایی اجرا شوند که عرض آنها مساوی ضخامت دیوار باشد. مثلاً دیوار 20 سانتیمتری باید با بلوک های به عرض 20 سانتیمتر ساخته شود.بلوک ها باید تراز جیده شوند، به طوری که جدار بلوک و فضای خالی آنها کاملاً قائم بوده و بندهای قائم رج های متوالی به طور یک در میان در یک امتداد قرار گیرد.

بلوک نصب شده نباید پس از سخت شدن یا حتی گیرش اولیه ملات از جای خود حرکت داده شود. جایگزینی نهایی بلوک باید در زمانی صورت گیرد که ملات هنوز شل است.از قطعه کردن یا خرد کردن بلوک پرهیز شود در صورت نیاز به نیم بلوک باید از اره های مصالح بنایی استفاده شود.در بازشوها، برا ی نصب چهارچوب های در و پنجره باید از بلوک های مخصوص این قسمت با د ر نظر گرفتن درز کنترل شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>