اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

در صورتی که بلوک چینی بسیار دقیق و مناسب اجرا شده باشد. رنگ آمیزی روی نمای دیوار ضمن ایجاد تنوع و زیبایی در نماسازی، از نظر هوابندی و صدابندی نیز بی تأثیر نخواهد بود. توصیه می شود که برای رنگ آمیزی دیوارهای بلوک بتنی نکات زیر مورد توجه قرار گیرد.

نوع رنگ بهتر است از نوع رنگ هایی انتخاب شود که مبنای سیمان پرتلند دارند تا با هماهنگی مصالح ریز کا ر بتواند پایایی بیشتری را تامین کند.برای رنگ آمیزی بهتر است از قلم مو استفاده شود تا با نفوذ بیشتر ضمن تامین پایایی از نظر هوابندی و صدابندی نیز کارایی بیشتری داشته باشد.

سطحی که قرار است رنگ آمیزی شود باید قبلاً با برس سیمی کاملاً تمیز شود به نحوی که هر گونه آلودگی مانند شوره، تکه های اضافی ملات و قسمت های خرد شده که داخل ترک ها ریخته است پاک شود. برای نظافت نباید از آب استفاده شود. زیرا ممکن است پس از خشک شدن، دوباره نمای کار شوره بزند.پس از اتمام رنگ آمیزی لازم است سطوح رنگ شده تا 48 ساعت با پیستوله آبی مرطوب نگاه داشته شود.

نازک کاری و نماسازی

توصیه می شود در ابتدای کا ر یک دیوار نمونه (حدود چهار ردیف بلوک چینی در طول 1/2 متر) با جزییات کامل شامل نحوه بلوک چینی، نوع بلوک، بندکشی، اندو کاری و رنگ آمیزی اجرا شده و در کارگاه به صورت الگو نگهداری شود. این دیوار نمونه در طول عملیات ساختمانی بهتر از هر نوشته یا تصویری مشخصات فنی مورد نظر را به پیمانکار نشان می دهد.

تقویت بند ها و بندکشی

هوابندی و زیبایی دیوارهای ببلوک بتنی با اجرای دقیق بندها تا حدود زیادی تامین می شود و به همین دلیل لازم است پس از اجرای بخشی از دیوار تا حدی که ملات در بندها کمی سفت شده باشد، ملات را به صورت مرحله ای با ابزار مخصوص این کار کاملاً در بندها به سمت داخل دیوار راند و در صورت نیاز به خصوص در بندها ی قائم ملات بیشتری به آن اضافه نمود تا تراکم لازم کاملاً به دست آید.

تقویت بندها به این نحو سبب خواهد شد که اولاً ملات به علت انقباض ناشی از خشک شدن از بلوک جدا نشود. ثانیاً میزان هوابندی و صدابندی دیوار به نحو موثری بالا برود. و بالاخره نمای بلوک چینی دارای بندهای منظم و مرتبی باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>