اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

در اعضا و اجزای مصالح بنایی، به کمک آزمایش های غیرمخرب، تغییرات در چگالی و مدول ارتجاعی مصالح بنایی و همچنین وجود ترک ها، انقطاع در آجر چینی و غیره را می توان ارزیابی نمود.آزمایش های مخرب با نمونه برداری از اعضا و یا اجزای سازه و انجام آزمایش در آزمایشگاه صورت می پذیرد.

نمونه برداری باید با پیش بینی تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز هر گونه ناپایداری در سازه از نقاطی باشد که تحت کمترین تنش قرار دارند و آن نقاط بعد از نمونه برداری سریعاً قابل ترمیم باشند.با توجه به مشکلات اجرایی، خطرات احتمالی، زمان و هزینه ی انجام آزمایش های مخرب از یکسو و امکانات موجود برای انجام آزمایش های غیر مخرب از سوی دیگر، باید سعی شود تا حتی المقدور با انجام آزمایش های غیر مخرب و با استفاده از اسناد و مدارک مربوط، تعداد آزمایش های مخرب به حداقل ممکن تقلیل یابد.

گسلش

در صورت وجود گسل در ساختگاه مورد مطالعه، گردآوری اطلاعات لازم از جمله موارد زیر برای تصمیم گیری در مورد امکان یا عدم امکان بهسازی لرزه ای ساختمان در هدف بهسازی لرزه ای ساختمان مورد نظر ضروری است.

  • درجه فعالیت گسل؛
  • نوع گسل (امتداد لغز، عادی، معکوس یا تراست فشاری)؛
  • جهت حرکت گسل؛
  • اندازه جابه جای یهای قائم و افقی برمبنای سطح خطر انتخابی زلزله؛
  • طول و عرض منطقه خرد شده گسلی.

روانگرایی

در هنگام وقوع زمین لرزه در زمین های حاوی خاک های ماسه ای کم تراکم و اشباع، فشار آب حفره ای می تواند به حدی افزایش یابد که خاک مقاومت برشی خود را از دست بدهد، این پدیده به روانگرایی موسوم است. جهت برآورد پتانسیل روانگرایی خاک در محل ساختمان تعیین دقیق وضعیت لایه های زیرسطحی خاک و عمق آب زیرزمینی لازم است. اطلاعات کلیدی در این بررسی عبارتند از: مشخصات ژئوتکنیکی محل، تراز سطح آب زیرزمینی و تغییرات آن، نوع و میزان تراکم خاک.

در بررسی پتانسیل خطر روانگرایی در یک ساختگاه، ابتدا باید معلوم شود که آیا اساساً وقوع این پدیده در آن ساختگاه محتمل است یا خیر. به طور کلی احتمال وقوع روانگرایی در آبرفت های جوان بیش از آبرفت های قدیمی است.

فرونشست

ممکن است زلزله موجب نشست در نواحی محدود یا وسیعی از سطح زمین شود. این نشست می تواند در اثر روانگرایی در خاک های دانه ای سست اشباع و یا تراکم در خا ک های دانه ای سست غیراشباع باشد. علاوه بر آن ممکن است زلزله موجب فروریزش فضاهای باز زیرزمینی از قبیل معادن، تونل ها، قنوات، غارها و حفرات کارستی شود و در نتیجه نشست قابل توجهی در محدوده بزرگی به وجود آید که به چنین مواردی فرونشست گفته می شود.

فرونشست ممکن است موجب وقوع نشست های نامساوی در پی و ناپایداری در سازه شود. تغییر مکان قابل قبول ناشی از فرونشست، متناسب با سطح عملکرد سازه و نیز قابلیت و توانایی سازه جهت پذیرش تغییر مکان های یکسان یا نامساوی شالوده تعیین می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>