اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ساختمان


تعیین خصوصیات لرزه ای ساختمان

اگرچه با توجه به امکانات نرم افزاری موجود و ضوابط ارائه شده در آیین نامه ها امکان محاسبه ی زمان تناوب هر نوع سازه به صورت تحلیلی وجود دارد و نسبت میرایی ساختمان نیز بسته به نوع سازه، اتصالات و مصالح آن از مراجع مربوطه قابل استخراج است.

لیکن در صورتی که بسته به شرایط ساختگاه، حساسیت پروژه و امکانات کارفرما، تعیین خصوصیات لرزه ای واقعی ساختمان ها ضرورت یابد، می توان با استفاده از روش ثبت ارتعاشات محیطی در این خصوص اقدام نمود. بدیهی است آزمایش باید با استفاده از دستگاه کالیبره شده مورد تایید و توسط افراد باتجربه انجام پذیرد و اطلاعات ثبت شده توسط کارشناس مجرب با استفاده از نرم افزار مربوطه تحلیل و نتیجه گیری شود.

آزمایش های غیر مخرب

آزمایش های غیر مخرب به تمامی روش های بررسی اطلاق می شود که اجازه می دهند ارزیابی مشخصات و خصوصیات فنی و یا نقص در مصالح (فولادی، جوش، بتنی و بنایی) بدون نمونه برداری و ایجاد هر گونه اختلال در عملکرد سازه انجام پذیرد. وسایل این نوع آزمایش ها عمدتاً قابل حمل هستند. در ارتباط با آزمایش های غیرمخرب باید توجه شود که کار با دستگاه ها و تجهیزات مناسب در هر مورد توسط کارشناسانی با تجربه ی کافی در انجام صحیح آزمایش و تفسیر قابل اتکای نتایج انجام پذیرد.

آزمایش های غیرمخرب در اعضا و اجزای فولادی

در اعضا و اجزای فولادی به کمک آزمایش های غیرمخرب، عمق ترک ها و شیارهای مویی، ضخامت پوشش(رنگ)، عمق زنگزدگی (خوردگی فولاد)، مقاومت گسیختگی سطحی فولاد و غیره ارزیابی می شود. آزمایش های پیشنهادی برای این منظور مشابه آزمایش های غیر مخرب در ارزیابی کیفیت جوش است.در مورد ارزیابی کیفیت جوش، یکنواختی جوش اساساً به وسیله ی بازرسی چشمی تایید می شود.

بازرسی چشمی، حتی برای ارزیابی جوش اتصالاتی که آزمایش آنها کاملاً به صورت غیرمخرب تعیین شده باشد، کماکان بخش مهمی از کنترل کیفیت را تشکیل می دهد و در درجه ی اول اهمیت قرار دارد. در ارزیابی کیفی جوش، آزمایش هایی نظیر رادیوگرافی با اشعه، امواج مافوق صوت، ذرات مغناطیسی، نفوذ مایع و غیره با رعایت محدودیت های مربوط مورد استفاده قرار می گیرد.

آزمایش های غیرمخرب در اعضا و اجزای بتنی

در اعضا و اجزای بتن مسلح، به کمک آزمایش های غیر مخرب، ارزیابی یکنواختی بتن، تخمین مقاومت فشاری بتن، مشخصات بتن، نواقص داخل آن، تعیین محل و قطر آرماتورها و غیره صورت می گیرد. به منظور ارزیابی مقاومت فشاری بتن از آزمایش هایی نظیر چکش اشمیت، نفوذ در بتن با کمک تفنگ مخصوص، اندازه گیری سرعت عبور موج مافوق صوت، بیرون کشیدن میله از بتن و غیره استفاده می شود.

در شناسایی نواقص داخل بتن، روش هایی نظیر انعکاس صوت، سرعت عبور موج مافوق صوت، ضربه ی مکانیکی، رادیوگرافی و غیره را می توان به کار برد. محل و قطر آرماتورها با انجام آزمایش های الکترومگنتیک، رادیوگرافی و غیره قابل تعیین است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>