اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

انتخاب پروژه و ارزیابی آن برای اجرای موفقیت آمیز بازیافت سرد از اهمیت خاصی برخوردار است. این انتخاب با توجه به وضعیت روسازی و زیرسازی موجود ضمن نمونه گیری و آزمایش قشرهای غیر آسفالتی و بستر روسازی و با اطلاع از سوابق ساخت و نگهداری راه، آمار ترافیکی گذشته و حال و شرایط جوی محیطی منطقه، سیستم های زهکشی سطحی و عمقی، راه های دسترسی در محدوده پروژه و نهایتاً با تأکید بر استفاده از شیوه های متدوال مطالعات توجیه فنی اقتصادی مبتنی بر هزینه های چرخه عمر روسازی باید توسط مشاور طرح صورت گیرد.

شرایط آب و هوایی

دمای محیط در حین اجرای بازیافت سرد آسفالت با کف قیر و امولسیون قیر عامل موثری محسوب می شود. دمای محیط کمتر از 10 درجه سانتیگراد پوشش قیری سنگدانه های با کف قیر را کاهش می دهد. ضمن آنکه مدت عمل آوری مخلوط های آسفالت سرد امولسیونی را نیز افزایش داده و شکستن امولسیون قیر را به تاخیر می اندازد. به طور کلی افزایش دمای سنگدانه ها از 20 درجه سانتیگراد به 65 درجه سانتیگراد در موارد استفاده از کف قیر موجب می شود تا ابعاد سنگدانه ی که پوشش قیری کامل می یابند از یک میلیمتر به پنج میلیمتر افزایش داده شود.

نوع و کیفیت مصالح روسازی

تنوع کیفیت مصالح روسازی و زیر سازی به شرح زیر باید مد نظر قرار یرد.

  • ضخامت روسازسی کم و در نتیجه ظریفت سازه ای ضعیف به ندرت برای بهسازی با روش بازیافت مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در شرایطی که CBR خاک بستر روسازی کمتر از 3 درصد باشد استفاد ه از بازیافت سرد توصیه نمی شود. زیرا مصالح تثبیت شده با ضخامت های معمول 30-25 سانتیمتر با روش بازیافت سرد بر روی زیرسازی ضعیف را نمی توان متراکم کرد.
  • در شرایط ضخامت روسازی کافی وقتی مشکلات سازه ای راه به قشر اساس محدود شود استفاده از بازیافت سرد آسفالت گزینه مناسبی است.

رطوبت لایه های روسازی و وضعیت زهکشی

برای روسازی هایی که خرابی آنها از مصالح غیر آسفالتی مرطوب به وجود آمده که ناشی از عدم تخلیه آب و زهکشی نامناسب باشد، یا در شرایطی که مصالح ریزدانه بستر روسازی موحب کاهش کیفیت سازه ای و زهکشی مصالح روسازی شده است. برای بازیافت سرد درجا مناسب نیست. ولی از طریق بازیافت سرد کارخانه ای می توان این لایه ها را بعد از برداشت لایه های آسفالتی جمع آوری و با مصالح مرغوب جایگزین نمود.

تورم و انبساط لایه های روسازی

خرابی و آسیب دیدگی ناشی از تورم و انبساط و حساسیت مصالح لایه روسازی و زیرسازی در مقابل یخبندان برای بازیافت سرد گزینه مناسبی محسوب نمی شود.

دوره طرح پروژه مورد بازیافت

در مرحله انتخاب پروژه برای بازیافت سرد، قابیلت باربری و سازه ای لایه های روسازی موجود بعد از عملیات بازیافت باید با توجه به وضعیت ترافیک دروه طرح و سی بی آر خاک بستر روسازی ارزیابی شده و پیش بینی های لازم برای کنترل عمر واقعی طرح و نگهداری های دوره ای آن بررسی و مطالعه شده است.

وضعیت هندسی محور موجود

در برخی موارد عرض راه، ضخامت لایه های روسازی، رقوم خط پروژه و وجور مستحدثات مختلف در اطراف محور موجود، محدودیت هایی به وجود می آورد که عملاً احداث راه جدید به معنای تخریب کامل راه موجود و ایجاد قشرهای جدید در محل راه قدیمی خواهد بود. در چنین شرایطی استفاده ا ز روش بازیافت سرد درجا راه حل مناسبی برا ی فائق آمدن بر مشکلات فوق محسوب می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>