اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آسفالت


مقررات ترافیکی

عموماً عملیات بازیافت در نیمی از عرض راه انجام می شود. یا اینکه برای اجرای آن تنها بخشی از راه مسدود نشود. علائم هشدار دهنده ترافیکی، چراغ های چشمک زن، سایر کنترل های ترافیکی لازم بر اساس آیین نامه های جاری وزرات راه و ترابری برای تامین ایمنی در عملیات اجرایی باید قبل از شروع عملیات بازیافت برای پروژه مورد نظر مدل سازی و اجرا شود.

نقشه برداری

در پروژه های بهسازی رقوم سطح را موجود تا فاصله 20 متر از دو طرف شانه های راه برداشت می شود. و پروفیل های طولی و عرضی راه موجود ترسیم شده و خط پروژه مطلوب نهایی برای عملیات بهسازی مورد نظر تعیین می شود.

آسفالت تراشی اولیه

اغلب قبل از شورع عملیات بازیافت نیاز به برداشتن و آسفالت تراشی بخشی از لایه ها یروسازی موجود وجود دارد. این کا ر به این دلیل انجام می شود که رقوم نهایی عملیات بازیافت با نقاط اجباری موجود در مسیر از قبیل جوی های آب، پیاده روها، شبکه جمع آوری آب های سطحی، تقاطع ها و پل های موجود در مسیر مطابقت نماید و در عین حال امکان انجام عملیا بازیافت طبق ضخامت های تعیین شده در طرح فراهم باشد.

مشخصات روسازی متفاوت در مقاطع عرضی

در بسیاری از موارد مشخصات روسازی موجود به جهت برخی ملاحظات در طراحی مرحله اولیه ساخت راه یا اعمال روش های مختلف بهسازی در طول بهره برداری از محور د ر مقاطع عرضی با یکدیگر تفاوت دارد. در این موارد قبل از شورع عملیات اجرایی برنامه کاری مناسبی برای تغییرات باید تدوین شود.

شیب راه

وقتی شیب طولی راه زیاد باشد و جهت حرکت دستگاه بازیافت رو به بالای شیب قرار داشته باشد نیروی کششی زیاد بین چرخ های لاستیکی و سطح قشر بازیافتی ایجاد می شود. این امر باعث می شود تا هنگامی که چرخ های جلو دستگاه بازیافت بر رو ی مصالح متراکم نشده می لغزد. درصد قیر و آب تزریق شده به مخلوط بازیافتی بیشتر از مقادیر لازم باشد. در چنین مناطقی باید عمل بازیافت در جهت سرازیری و رو به پایین شیب انجام شود. و عمل تزریق قیر و آب از تانکرهای مربوطه به کمک پمپ های مناسب انجام شود.

پخش و کوبیدن

عموماً وسایل و دستگاههایی که جهت پخش و کوبیدن آسفالت بازیافت سرد درجا و آسفالت بازیافت سرد کارخانه ای به کار می رود مشابه دستگاه های مورد استفاده جهت آسفالت گرم است. د ر برخی راه های کم ترافیک نظیر راه های فرعی و روستایی می توان عمل پخش مصالح بازیافتی را با گریدر انجام داد و برا ی متراکم کردن آن نیز از غلتک های سبک استفاده کرد. و برای حصول نتیجه مطلوب عمل پخش و تراکم را د ر چند لایه با ضخامت های کمتر اجرا نمود.

ا ز سوی دیگر در راه های با اهیمت بالا و در مواقعی که ضخامت لایه های بازیافتی در محل زیاد باشد استفاده از غلتک های سنگین مخصوص فلزی مورد نیاز است. د ر عملیات آسفالت بازیافت سرد اصولاً مرحله پخش اولیه مخلوط نیز توسط دستگاه بازیافت صورت می گیرد. در دستگاه های یک بخشی که عملیات پخش از دقت کافی برخوردار نیست اینکار ممکن است پس از اتمام کار بازیافت به کمک دستگاه های مناسب نظیر گریدرهای پیشرفته انجام گیرد تا رقوم نهایی زمین با تراز پروفیل های طولی و عرضی منطبق شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>