اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سازه ها

چادرهای ایلات و عشایر را می توان به عنوان ابتدایی ترین نوع سازه های غشایی در نظر گرفت که دارای انعطاف پذیری قابل توجهی با شرایط اقلیمی منطقه هستند. نزدیک به چند دهه است که سیستم سازه های کششی و غشایی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود در صنعت ساختمان مورد توجه قرار گرفته اند. این سازه ها می توانند به عنوان پوششی برای بناها، زمین های بازی، باغ ها، تراس ها، پارکینگ ها و با نورپردازی خلاقانه به عنوان یک فضای شهری مطلوب و شاخص یا المان شهری و نمادین جلوه کنند.

جنس مصالح استفاده شده در سازه های غشایی نسبت به سایر مصالح ساختمانی بسیار متفاوت است. وزن سبک آنها به همراه تنوع در شکل و ساختار باعث شده تنوع بسیار زیادی در طراحی معماری این سازه ها به وجود آید. در هنگام طراحی یک سازه کششی علاوه بر توجه به هویت معماری طرح می بایست محاسبات دقیق مهندسی مرتبط با نیروهای کششی موجود در چادر و سازه های فولادی انجام پذیرد.

امروزه می توان با استفاده از پلی استر با روکش پی وی سی چادرهایی تولید کرد که نه تنها نیروهای کششی بسیار بزرگ را تحمل کند بلکه علاوه بر آن خصوصیات فیزیکی بسیار ارزشمندی از قبیل انعطاف پذیری بالا، قابلیت عبور نور، قابلیت تمیز شوندگی خوبی را دارا هستند. طول عمر این چادرها حداقل 20 سال در شرایط آب و هوایی بسیار بد تخمین زده شده است. چادرهای تولید شده در سال های اخیر علاوه بر ویژگی های فوق دارای تنوع رنگی و قابلیت چاپ پذیری نیز هستند.

پس از تحول بزرگ در صنعت پارچه های سازه کششی، این سازه ها در مکان های متفاوت با کاربری های متفاوت بکار گرفته شدند. سازه های پارچه ای علاوه بر کاربری سقف، در پیاده روها و ورودی ها نیز بسیار به متداول هستند. به دلیل ظاهر زیبا و مهیج این سازه ها بکارگیری آنها در سال ها و استادیوم های ورزشی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>