اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پانل

استفاده از سامانه های پانلی می تواند کاهش مناسب مصرف انرژی و نیز کاهش نوفه ها (آلودگی صوتی) را به همراه داشته باشد.لازم است مهندس معمار با رعایت الزامات مبحث هجدهم مقررات ملی ساختمانی ایران عملکرد آکوستیکی سامانه پانلی را بررسی و در طراحی مورد توجه قرار دهد.

حداقل شاخص صدای وزن یافته. RW مورد نیاز برای دیوارهای پانلی بر حسب آنکه به عنوان جدا کننده دو واحد مستقل یا تیغه به کار میرود بنابر الزامات آخرین ویرایش مبحث هجدهم مقررات ملی ساختمان ایران توسط مهندس معمار تعیین می شود.برای استفاده از مشخصات صدابندی هوابرد دیوارهای پانلی به جدول پیوست 3 مبحث هجدهم یا اطلاعات رسمی ارائه شده از طرف تولید کننده دیوارهای پانلی مراجعه شود.

برای دیوارهای پانلی با ضخامت حداکثر 200 میلیمتر، شامل لایه عایق به ضخامت 100 میلیمتر، و بتن پاشیده دو طرف به ضخامت مجموعا 100 میلیمتر، مقدار حداقل شاخص کاهش صدای وزن، Rw، معادل 70 دسی بل به دست آمده است و بر این، اساس پانل های با مشخصات ذکر شده به منظور جداکردن فضاهایی که نیاز به حداقل شاخص کاهش صدای وزن یافته 50 دسی بل دارند، می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

بررسی عملکرد حرارتی در سامانه های پانلی سه بعدی

لازم است مهندس طراح با تعیین نوع دیوار پانل ی برحسب تعاریف مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان ایران (سبک، سنگین، …) محاسبات فنی مربوط به اتلاف حرارت را انجام داده و الزامات آن مبحث را رعایت نماید.با توجه به کاربرد مصالح مختلف در سامانه پانلی برای تعیین ضریب انتقال حرارت سطحی، لازم است ضریب هدایت حرارتی مصالح مختلف به کار رفته تعیین شده، سپس با شبیه سازی سه بعدی، ضریب انتقال حرارت سامانه تعیین شود.

در این رابطه می توان اسناد معتبر رسمی ارائه شده از طرف تولید کننده دیوارهای پانلی یا مستندات آزمایشی از مراجع معتبر را مورد استفاده قرار داد. توصیه می شود برای صحه گذاری محاسبات مربوط به ضریب انتقال حرارت سطحی، اندازه گیری تجربی این ضریب با استفاده از روش های آزمایشگاهی انجام پذیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>