اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اکونوپک

اکونوپک چیست ؟
در جواب سوال اکونوپک چیست ؟ به طور خلاصه می توان گفت دستگاهی است که عمل گرمایش، سرمایش، تامین و توزیع هوای تازه را در یک واحد یکپارچه انجام می دهد و چون به موتورخانه و متعلقات آن و نیز فضای مورد نیاز جهت نصب تجهیزات موتورخانه نیازی نیست.

سیستم گرمایشی اکونوپک صنعتی و غیر صنعتی:
برای گرمایش یک مشعل گازسوز (مانند مشعل های گازسوز ایران رادیاتور) در بدنه دستگاه جاسازی می شود که با سوزاندن گاز، آن را با سرعت و فشار بالا درون کوره ای استوانه ای از جنس فولاد نسوز می دمد و پس از آن، محصولات حاصل از احتراق که انرژی جنبشی بالایی دارند از درون لوله های متعددی عبور می کنند تا به طور کامل حرارت خود را به لوله های نسوز داده و سپس از هواکش خروجی خارج می شوند.

در فضای اطراف لوله ها و کوره استوانه ای، هوا توسط فن جریان یافته و انرژی حرارتی را از سطح لوله های داغ دریافت و گرم می شود و از راه کانال های هوایی در ساختمان یا سوله مورد نظر توزیع می شود.

سیستم سرمایشی اکونوپک:
در هنگام خرید اکونوپک باید به نوع سیستم سرمایشی آن توجه نمود.

سیستم سرمایشی آن به دو شکل متفاوت می تواند طراحی و تولید شود:

سیستم سرمایش تبخیری (همانند ایرواشر و یا دستگاه زنت):
اگر مسئله تنظیم رطوبت برای ساختمان یا سوله مورد نظر اهمیت نداشته باشد، به علت ارزان تر بودن قیمت اولیه (مانند کولر آبی یا دستگاه ایرواشر یا دستگاه زنت) و نیز هزینه های جاری سیستم سرمایش تبخیری، پیشنهاد می شود که این روش در دستگاه اکونوپک به کار رود. در واقع در این روش افشانک هایی آب را در محفظه درون دستگاه تزریق کرده و هوای عبوری با ذرات آب تبادل حرارتی کرده و خنک می شود و رطوبت هوا نیز افزایش می یابد.

در این روش در حالت سرمایشی نمی توان رطوبت را به میزان دلخواه میزان نمود ولی در حالت گرمایشی می توان رطوبت را تنظیم نمود. بنابرین از این روش سرمایشی بهتر است که فقط در مناطق با آب و هوای خشک و نیمه خشک استفاده شود و نه در مناطق با آب و هوای مرطوب.

سیستم سرمایش کویل آب سرد:
در این روش کویل (لوله های) حاوی آب سرد در دستگاه نصب شده و آب سرد شده توسط چیلر درون آن جریان می یابد. دمای هوای عبوری در اثر برخورد با سطح لوله های سرد، کاهش یافته و در ساختمان یا سوله مورد نظر توزیع می شود.

پس این روش به چیلر نیاز دارد و قیمت چیلر نیز به قیمت سیستم اضافه می شود. مزیت این روش این است که می توان در حالت سرمایشی نیز به دقت رطوبت هوا را میزان نمود.

در مناطق با آب و هوای مرطوب باید از این روش سرمایشی در دستگاه استفاده شود زیرا کویل های آب سرد منجر به کاهش رطوبت هوا نیز می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>