اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هواساز

هواساز یک منطقه ای چیست ؟
هواساز یک منطقه ای دستگاهی است که به صورت مرکزی در بیرون از ساختمان نصب و توسط کانال هایی، جریان هوا را با دما و رطوبت تنظیم شده در قسمت های مختلف یک ساختمان توزیع می کند. دو حالت کلی برای نحوه توزیع هوا در قسمت های مختلف وجود دارد.

در حالت اول تمام قسمت هایی (مانند اتاق ها، سالن یا بخش های مختلف هر ساختمان مسکونی، تجاری، صنعتی و …) که با چندین کانال به هواساز متصل می شوند به صورت یک منطقه واحد در نظر گرفته می شوند و هوای با دما و رطوبت کنترل شده در تمام قسمت ها به صورت هم دما و یکسان توزیع می شود که به آن هواساز یک منطقه ای می گویند.

هواساز یک منطقه ای امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا نمی تواند نیازهای دمایی هر قسمت را به طور جداگانه و مستقل تامین کند و به جای آن از حالت دوم یعنی هواساز چند منطقه ای (یا همان هواساز مولتی زون Multi zone) استفاده می شود.

هواساز چند منطقه ای چیست ؟
چنانچه بخواهیم کنترل دمایی هر قسمت یا اتاق از یک ساختمان به صورت جداگانه و مستقل از سایر قسمت ها و به صورت دلخواه صورت بگیرد بایستی که از هواساز چند منطقه ای یا همان هواساز مولتی زون استفاده کنیم.

در هواساز چند منطقه ای نیز به ازای هر قسمت یک کانال اصلی (به همراه چند کانال فرعی) به هواساز کشیده شده و قبل از دریچه خروجی هوا به کانال های فرعی از یک ترمینال باکس (VAV Terminals) یا یونیت باکس به منظور کنترل دما و جریان هوای سرد و گرم استفاده می شود.

دمپر به کار رفته در ترمینال باکس و نیز کویل ثانویه ی آن به صورت اتوماتیک و از طریق ترموستات نصب شده در هر اتاق یا قسمت، کنترل شده و مقدار دبی جریان ورودی به هر قسمت و نیز دمای هوا را با توجه به نیاز دمایی درخواستی از سوی کاربر به صورت اتوماتیک کاهش یا افزایش می دهد.

کویل ثانویه جاسازی شده در هر یونیت باکس که به مدار آب سرد و گرم چیلر و بویلر متصل است، با درخواست افزایش یا کاهش دما توسط کاربر فعال شده و دمای هوا را کم یا زیاد می کند.

بدین ترتیب دستگاه هواساز مولتی زون علاوه بر افزایش سطح آسایش کل ساختمان منجر به کاهش مصرف انرژی و متناسب با نیاز مصرف کننده می شود.

معمولا در هواساز مولتی زون (چند منطقه ای یا Multi Zone) از موتور فن های اینورتر (دور متغیر) استفاده می شود تا با ثابت نگه داشتن دمای کویل های اولیه، حجم هوای عبوری از آن به صورت پیوسته و کنترل شده کاهش یا افزایش یابد (اگر فقط یک کانال اصلی داشته باشیم) و یا اینکه با قرار دادن یک کویل ثانویه در هر ترمینال باکس و ثابت نگه داشتن دور فن، دمای هوای ورودی به هر قسمت تغییر می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>