اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یونیت هوایی یکپارچه

پکیج یونیت هوایی یکپارچه چیست ؟
پکیج یونیت هوایی دستگاهی است دو قسمتی که یک قسمت آن را چیلر هوایی (هوا خنک) و یک قسمت آن را هواساز شکل می دهد و علت اینکه به آن پکیج یونیت هوایی گفته می شود این است که چیلر آن از نوع هوا خنک (هوایی) است.

به این دستگاه پکیج هوایی یکپارچه نیز اطلاق می شود که منظور از یکپارچه در واقع در کنار یکدیگر و سرهم بودن چیلر و هواساز در یک دستگاه واحد است که بزرگ ترین مزیت آن این است که مدار آب سرد، لوله کشی های آب سرد، پمپ، فرآیند ضد فریز نمودن آب با محلول گلیکول، عایق بندی لوله های آب سرد و … برداشته شده و اواپراتور چیلر هوایی (آن بخش از چیلر که عمل سردسازی را انجام می دهد) به شکل مستقیم به هواساز وصل می شود.

اگر بخواهیم ساده تر توضیح دهیم باید بگوییم که تمام چیلرها (هر نوعی که باشد) به طور کلی فقط و فقط یک وظیفه بر عهده دارند و آن هم کاهش دمای آب در مبدلی به اسم اواپراتور است که گاز مبرد در آن از طریق جداره لوله های مسی، گرمای آب را گرفته تا آب سرد شود.

حال فرض کنید که به جای اینکه دمای آب را در اواپراتور توسط گاز مبرد کاهش دهیم، همین گاز مبرد را مستقیما در اواپراتور هوا خنکی به گردش درآوریم که هوا مستقیما با برخورد به لوله های مسی حاوی مبرد، سرد شود.

در این حالت اتفاقی که رخ می دهد این است که دیگر نیازی نیست که ابتدا آب را سرد کنیم و بعد توسط آب سرد، دمای هوا را کاهش دهیم و به جای آن مستقیما هوا را توسط مبرد خنک می کنیم. پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر ساختار چیلر و نیز دستگاه هواساز مقاله های زیر را مطالعه کنید.

حرارت و برودت در پکیج هوایی یکپارچه:

برودت (سرمایش):
چنانچه سیستم چیلر و هواساز به شکل جداگانه در یک ساختمان بکار رود، چیلر می بایستی که محلول گلیکول و آب را سرد نموده و به کویل (لوله های حاوی آب سرد) هواساز بفرستد. علت اینکه می گوییم محلول گلیکول و آب باید سرد شود این است که گلیکول (ضد یخ) مایعی است که به آب اضافه می شود تا دمای انجماد آن را کاهش دهد.

در حالی که چنانچه این دو در یک دستگاه واحد به اسم پکیج یونیت هوایی طراحی و ساخته شوند دیگر به فرآیند سردسازی محلول گلیکول و آب نیازی نیست و اواپراتور چیلر (از نوع DX)، روبروی فن قسمت هواساز این دستگاه قرار گرفته و فن با گذراندن هوا از میان (اطراف) اواپراتور (لوله های حاوی مبرد) دمای هوا را کاهش داده و با کانال به اتاق ها و سالن های مورد نظر ارسال می کند.

حرارت (گرمایش):
دستگاه پکیج هوایی یکپارچه برای گرمایش همانند سیستم هواساز و چیلر عمل می کند و دارای لوله های مخصوص آبگرمی (کویل آبگرم) است که آب گرم پمپاژ شده از سوی بویلر موتورخانه و یا پکیج گازسوز در آن جریان یافته و فن قسمت هواساز با گذراندن هوا از میان (اطراف) این لوله ها منجر به افزایش دمای هوا شده و آن را با کانال در محل های مورد نظر توزیع می کند.

سایر تجهیزات این دستگاه:
قسمت هواساز دستگاه پکیج یونیت هوایی، دارای انواع فیلترها (برای افزایش کیفیت هوا) و در صورت نیاز دارای تجهیزات رطوبت زنی (برای تنظیم رطوبت) نیز است.

برخی از ساختمان ها مانند بیمارستان و کارخانجات حساس به آلودگی نیاز به پاکسازی 99٫99 درصدی هوای ورودی دارند که با بکار بردن فیلترهای هپا (High Efficiency Particulate Arresting - HEPA) و غیره در مسیر حرکت هوا در دستگاه پکیج یونیت هوایی یکپارچه، می توان هوا را از هر گونه آلودگی تصفیه نمود. همچنین فیلترهایی برای محافظت از کویل، دمنده و موتور در برابر نشست گرد و خاک لحاظ می شود.

ما در محصولات خود متناسب با نیاز هر پروژه، فیلترهای مخصوص به آن را بکار می بریم زیرا استفاده غیر اصولی و بی اساس از فیلترها، علاوه بر افزایش قیمت پکیج یونیت یکپارچه، موجب افزایش افت فشار و جریان هوای ورودی می شود و به انرژی بیشتری برای رسیدن به دبی هوای مورد نظر نیاز خواهد بود.

افشانک های تزریق آب در هوای عبوری و افزایش رطوبت آن نیز در ساختمان هایی که به تنظیم دقیق رطوبت نیاز داشته باشند و در برخی از مناطق با آب و هوای خشک استفاده می شود.

قسمت چیلر دستگاه پکیج یونیت هوایی هم از نوع هوا خنک بوده و در مجموع هیچ گونه مصرف آبی در این دستگاه و مشکلات ناشی از آن وجود نخواهد داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>