اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پکیج پشت بامی

پکیج پشت بامی چیست ؟
پکیج پشت بامی (روف تاپ پکیج) دستگاه سرمایشی و گرمایشی است که بر روی بام ساختمان مسکونی، تجاری، صنعتی، اداری، ورزشی و غیره نصب شده و مستقیما با کانال کشی به بخش های مختلف ساختمان مانند سالن ها و اتاق ها متصل می شود.

پکیج یونیت پشت بامی از دو تکه مجزا (شامل چیلر و هواساز) که در کنار یکدیگر و در یک مجموعه واحد طراحی و ساخته می شود، تشکیل شده است. در این دستگاه علاوه بر وجود کویل های سرمایشی و گرمایشی، می توان انواع فیلترها و نیز تجهیزات تنظیم کننده رطوبت را نیز نصب کرد.

عملکرد پکیج پشت بامی در حالت برودتی (سرمایش):
در سیستم سرمایشی چیلر و هواساز، معمولا هواساز بر روی بام و چیلر در موتورخانه و یا در مکانی دورتر از هواساز نصب شده و چیلر پس از سرد کردن آب، آب سرد را به هواساز پمپاژ می کند تا آب سرد در کویل هواساز جاری شده و با دمیدن هوا توسط فن از روی کویل، هوای سرد با کانال کشی وارد ساختمان شود.


ولی در دستگاه پکیج پشت بامی، این دو دستگاه (چیلر و هواساز) در کنار یکدیگر جای می گیرند تا دیگر نیازی به سرد سازی آب نباشد و مبرد (گاز فریون) مستقیما وارد کویل (اواپراتور) شده و با گرفتن حرارت از هوای عبوری اطراف کویل، دمای هوا را کاهش و در ساختمان توزیع کند.

عملکرد پکیج یونیت پشت بامی در حالت حرارتی (گرمایش):
عملکرد پکیج یونیت در حالت گرمایش نیز به این شکل است که علاوه بر کویل حاوی مبرد، لوله های حاوی آب داغ (کویل آبگرم) نیز در پشت فن جاسازی می شود.

آب داغ از طرف بویلر موجود در موتورخانه ساختمان و یا پکیج گازسوز تامین شده و به لوله ها ارسال می شود. این بار فن با دمیدن هوا از اطراف لوله های حاوی آب داغ، منجر به افزایش دمای هوا شده و آن را به داخل ساختمان ارسال می کند.

بنابرین پکیج یونیت پشت بامی دستگاهی است که از دو بخش مختلف (شامل چیلر هوایی یا همان چیلر تراکمی هوا خنک و هواساز متصل به آن) تشکیل شده و هم عمل سرمایش و هم عمل گرمایش توسط آن انجام و بر روی بام نصب می شود که مزایای فراوانی نسبت به سایر سیستم ها دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

مزایای پکیج پشت بامی:

عدم وجود آب در حالت سرمایش:
در سیستم های آبی مانند هواساز یا فن کویل که به چیلر متصل می شوند می بایستی که ابتدا محلول گلیکول و آب در چیلر سرد شود و سپس از طریق لوله های عایق کاری شده و توسط پمپ به این یونیت ها ارسال شود ولی در پکیج یونیت پشت بامی در حالت سرمایش، آبی در مدار وجود نداشته و چون که چیلر و هواساز در کنار یکدیگر و داخل یک دستگاه ساخته می شوند به آب و متعلقات ذکر شده در آن نیازی نیست و اواپراتور چیلر مستقیما در هواساز جاسازی می شود.

این کار ضمن کاهش هزینه و در نتیجه کاهش قیمت پکیج پشت بامی، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی با جلوگیری از هدر رفتن انرژی در مسیر انتقال آب سرد از چیلر تا یونیت های داخل ساختمان می شود.

عدم اشغال فضای مفید:
پکیج پشت بامی همانطور که از نام آن پیداست بر روی بام نصب شده و فضاهای مفید ساختمان را اشغال نمی کند و در ضمن در معرض دید قرار ندارد.

کارکرد بسیار کم صدا:
به دو علت پکیج پشت بامی صدای کارکرد کمی دارد. اول اینکه به دور از محیط داخل ساختمان نصب شده و دوم اینکه صدای کارکرد اجزای آن با به کار بردن موتورفن های کم صدا و نیز استفاده از کمپرسورهای اسکرال، کاهش می یابد.

تامین هوای تازه به مقدار کافی از بیرون:
در این دستگاه هوای تازه به مقدار دلخواه و قابل تنظیم از بیرون وارد دستگاه شده و ضمن فیلتر نمودن آن از آلاینده ها و تنظیم دقیق دمای آن (هم در تابستان و هم زمستان) می توان لوازم افزاینده و کاهنده رطوبت را به آن افزود و با سیستم کنترلی هوشمند، رطوبت هوا را نیز به دقت تنظیم کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>