اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کندانسور مسی

مزایای کندانسور مسی (دارای کویل مسی):
کندانسور مسی به علت مزایا و کاربرد زیاد مس در ساخت کویل های آن، از جمله پر کاربردترین کندانسورها در صنعت است. مس دارای خاصیت انتقال حرارت بسیار بالا و نیز مقاومت خوب در برابر خوردگی است و علاوه بر این موارد، مس قابلیت ساخت و تعمیر بالایی نیز دارد که در ادامه هر یک را بررسی می کنیم.

منظور از کندانسور مسی در واقع انواع کندانسور پوسته و لوله ای و نیز هوا خنک و … است که کویل آن از جنس مس است و کویل مسی هم نسبت به کویل فولادی (استیل) و هم آلومینیومی مزایا و کاربرد بیشتری در صنعت مبدل سازی و کندانسور سازی دارد.

توان انتقال حرارت بالا:
وظیفه کندانسورها و مبدل ها، انتقال حرارت سریع بین دو سیال است و مس نسبت به هر نوع ماده دیگری (به جز نقره) ضریب انتقال گرمای بالاتری دارد.برای مثال ضریب هدایت حرارتی مس چندین برابر فلز برنج (brass)، چدن (cast iron) و فولاد ضد زنگ (stainless steel) و حدود دو برابر آلومینیوم است.

کندانسورهایی که کویل آنها با مس ساخته می شود، در ابعاد کوچک تر، مقادیر انتقال حرارت و توان چگالشی بالاتری دارند.

فقط در برخی کاربردها که نوع سیال نسبت به مس متناسب نباشد، از استیل، آلومینیوم و... به جای کویل مسی استفاده می شود و این مهم ترین عامل در استفاده از مس در ساخت کندانسورهای صنعت تهویه مطبوع و چیلرسازی، صنایع شیمیایی، غذایی، دارویی و … است.

قابلیت بالای مس در شیار خوردن و ساخت:
ایجاد شیار (فین) در سطوح داخلی و بیرونی لوله های مسی (کویل) موجب افزایش جریان مغشوش سیال و نیز افزایش سطح منتقل کننده گرما بین دو سیال می شود و مس قابلیت بالایی در شیار خوردن (توسط دستگاه های فین زنی) و نیز انعطاف در برابر خمیدگی (برای ساخت کویل های پر پیچ و خم) دارد و هزینه های تولید را از این حیث کاهش می دهد.

همچنین مس توانایی تحمل فشارهای بالا (تنش ها و فشارهای وارده از سیال بر جداره لوله ها)، مقاومت در برابر از هم گسیختگی ناشی از خزش، نقطه ذوب بالا و در نتیجه تحمل دماهای زیاد (سیال فوق داغ)، قابلیت ترکیب با سایر مواد و ساخت آلیاژهای بهتر، قابلیت بالا در جوشکاری و... دارد که همه این عوامل، قابلیت ساخت و کارکرد آن را افزایش می دهد.

تحمل و مقاومت در برابر خوردگی و رسوب:
فلز مس پا به پای استیل از جمله مقاوم ترین فلزات در برابر خوردگی ناشی از املاح موجود در سیالات هستند.

در برخی کاربردها از یک لایه (فیلم) فلز مخصوص (مانند نیکل، تیتانیوم و …) مقاوم در برابر سیال خاص به عنوان پوشش بر روی کویل های مس و استیل استفاده می شود که این کار منجر به حفظ خواص کندانسور مسی شده و از مزایای پوشش مقاوم نیز می توان بهره برد.

مس و آلیاژ مس و نیکل توان تحمل ذاتی (طبیعی) در برابر رسوب میکروارگانیسم ها بر سطح خود دارند. خاصیت ضد میکروبی مس این امکان را به کویل می دهد که مدت زمان بیشتری (نسبت به سایر فلزات) تمیز باقی بماند که باعث افزایش طول مدت سرویس دوره ای کندانسور مسی و نیز بهبود کیفیت سیال جاری در آن می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>