اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چیلر

تفاوت اصلی چیلر و مینی چیلر و مقایسه آنها:
در این متن عمل مقایسه چیلر و مینی چیلر را در 5 مورد مختلف نسبت به یکدیگر انجام داده و تفاوت ها و مزایا و معایب آنها نسبت به هم را بررسی می کنیم.

مقایسه چیلر و مینی چیلر از نظر تناژ تبرید:
اولین مقایسه چیلر و مینی چیلر همانطور که از نام آنها پیداست، از نظر تناژ تبرید یا همان توان خنک کاری آنها است.

معمولا مینی چیلر برای ظرفیت های تا حداکثر 10 تن تبرید استفاده می شود و تناژ تبرید چیلر معمولا از 10 تن تبرید به بعد شروع می شود.

بنابرین می توان گفت که بزرگ ترین تفاوت چیلر و مینی چیلر در ظرفیت خنک کاری است که معمولا در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، اقامتی و … با متراژ کم تا متوسط از مینی چیلر و در متراژها و ساختمان های بزرگ از چیلر جهت سرمایش و نیز در صنایع سبک تا نیمه سنگین برای خنک کاری تجهیزات از مینی چیلر و در صنایع سنگین از چیلر استفاده می شود.

تفاوت چیلر و مینی چیلر از نظر نوع کمپرسور:
دومین تفاوت چیلر و مینی چیلر در نوع کمپرسور آنها است. معمولا در مینی چیلرها به خاطر تناژ کم از کمپرسورهای نوع اسکرال که در تناژهای کم، راندمان بسیار بالا و نیز طول عمر زیاد دارند، استفاده می شود.

ما در محصولات مینی چیلر خود از کمپرسورهای اسکرال شرکت های معروف جهان مانند کوپلند و دانفوس بهره می بریم. معمولا در چیلرها از کمپرسورهای پیستونی، اسکرال، اسکرو و سانتریفیوژ استفاده می شود که به علت متفاوت بودن عواملی مانند نوع کاربری، گستره کاری، تناژ و … بهترین نوع آن و متناسب با نیاز هر پروژه ای انتخاب می گردد که ما در چیلرهای خود از کمپرسورهای بیتزر، هنبل، کوپلند و دانفوس بهره می بریم.

مقایسه چیلر و مینی چیلر از نظر قطعات:
قطعات به کار رفته در چیلر و مینی چیلر بسیار شبیه یکدیگر هستند و با این تفاوت که پمپ آب سرد چیلر و منبع انبساط به صورت جداگانه از چیلر نصب می شوند ولی در مینی چیلر، پمپ آب و منبع انبساط، درون خود مینی چیلر جاسازی و نصب می شوند و به صورت یک پک کامل ساخته می شوند.

تفاوت چیلر و مینی چیلر از نظر نوع کندانسور:
مینی چیلرها اکثرا دارای کندانسور هوا خنک هستند (کندانسور مبدل حرارتی است که در مدار، بعد از کمپرسور قرار گرفته و وظیفه آن خنک کردن مبرد با گرفتن حرارت از آن و تغییر فاز دادن مبرد از حالت گازی به حالت مایع است) و توسط فن خنک می شوند ولی کندانسور چیلرها هم می تواند هوا خنک باشد و توسط فن خنک شود و هم از نوع آب خنک باشد و توسط آب برج خنک کننده، خنک کاری شود.

بنابرین مینی چیلر و چیلر تراکمی هوا خنک (چیلر هوایی) به برج خنک کننده نیازی ندارند و مصرف آب در آنها وجود ندارد ولی چیلر تراکمی آب خنک (چیلر آبی) به برج خنک کننده و آب نیاز دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>