اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پکیج

تفاوت چیلر و پکیج:
تفاوت چیلر و پکیج بسیار آشکار است زیرا چیلر دستگاه تولید کننده آب سرد (برای سرمایش) و پکیج دستگاه تولید کننده آب گرم (برای گرمایش) است و این دو به همراه هواساز یا فن کویل، سیستم کامل سرمایشی و گرمایشی یک ساختمان را شکل می دهند.

پکیج و چیلر هر دو با لوله کشی آب گرم و آب سرد به فن کویل های متعدد داخل ساختمان و یا به دستگاه هواساز مرکزی متصل می شوند و با پمپ، آب را به درون کویل های آنها ارسال می کنند.

دستگاه هواساز و فن کویل نیز دارای فن هایی هستند که هوا را با سرعت از میان کویل ها عبور داده و هوا را سرد یا گرم کرده و در قسمت های مختلف ساختمان پخش می کنند.

البته در ساختمان های بزرگ تر که به سیستم گرمایش مرکزی با ظرفیت بالا نیاز است به جای پکیج معمولا از بویلر استفاده می شود.

در ظرفیت های کم سرمایشی نیز به جای چیلر معمولا از مینی چیلر هوا خنک استفاده می شود که کارکرد یکسانی دارند و فقط دستگاه مینی چیلر نسبت به چیلر دارای ابعاد کوچک تر و نیز دارای پمپ و منبع انبساط است. بنابرین سیستم مینی چیلر و پکیج در ظرفیت های کم سرمایش و گرمایش و سیستم بویلر و چیلر در ظرفیت های زیاد مورد استفاده قرار می گیرند.

پکیج به صورت جداگانه طراحی، ساخته و نصب می شوند. چیلرها معمولا در دو نوع چیلر تراکمی هوا خنک یا همان چیلر هوایی و چیلر تراکمی آب خنک یا همان چیلر آبی طراحی و ساخته می شوند. منظور از هوا خنک یا آب خنک بودن آنها در واقع نوع کندانسور آن است.

چیلر هوا خنک معمولا در فضای آزاد ساختمان مانند پشت بام یا حیاط و چیلر آب خنک معمولا در موتورخانه نصب می شود. منبع انرژی پکیج و بویلر معمولا سوخت گاز طبیعی (گاز شهری) است که با شعله، آب درون مخزن را گرم و به سمت فن کویل، هواساز و غیره ارسال می کند.

منبع انرژی چیلر و مینی چیلر معمولا انرژی برق است که الکتروموتور کمپرسور و فن های چیلر را به گردش در می آورد تا در یک سیکل تبریدی، آب سرد شود و به سمت فن کویل ها یا هواساز پمپاژ گردد.

البته نوع دیگری از چیلر تحت عنوان چیلر گازی یا GHP وجود دارد که منبع انرژی آن نیز همانند پکیج، سوخت گاز طبیعی است. علاوه بر پکیج و چیلر، دستگاه های سرمایشی و گرمایشی دیگری مانند اکونوپک، VRF، چیلر گازی یا همان GHP و … نیز وجود دارند که عمل گرمایش و سرمایش را در یک دستگاه مشترک انجام می دهند و باید مناسب ترین دستگاه توسط مهندسان متخصص تهویه برای هر ساختمان انتخاب شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>