اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیتان، نام تجاری دی اکسید تیتان (تیتانیوم) است. کاربرد گسترده تیتان در صنایع مختلف منجر به محبوبیت فراوان این ماده در بین تولیدکنندگان شده است. این ماده به عنوان بهترین رنگ سفید در جهان محسوب می شود و به طور گسترده ای در پوشش ها، پلاستیک، کاغذ، جوهر چاپی، فیبر شیمیایی، لاستیک، لوازم آرایشی، تجهیزات نظامی و دیگر صنایع استفاده می شود. استفاده از تیتانیوم به طور موفقیت آمیز باعث رفع بسیاری از مشکلات مهندسی می شود. این مزایا و کاربردهای تیتان، باعث شده است که تولیدکنندگان فعال در حوزه های مختلف تمایل زیادی به خرید تیتان داشته باشند. لذا با توجه به اهمیت فراوان این محصول، در این مقاله به کاربردهای تیتان در صنایع مختلف اشاره خواهیم کرد.

1) کاربرد تیتان در صنعت پلاستیک
یکی از موارد استفاده تیتان در صنعت پلاستیک است. اضافه کردن تیتان به پلاستیک می تواند مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر نور و مقاومت در برابر آب و هوا محصولات پلاستیکی را افزایش دهد، خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی محصولات پلاستیکی را بهبود بخشد و عمر مفید محصولات را افزایش دهد.

2) کاربرد تیتان در صنعت کاغذ
یکی از مهم ترین کاربردهای تیتان، استفاده در صنعت کاغذ است. این ماده، از جمله مواد پرکاربرد در کاغذسازی است. دی اکسید تیتان به عنوان یک پرکننده کاغذ استفاده می شود. اضافه کردن دی اکسید تیتانیوم به کاغذ باعث می شود که کاغذ سفید‍تر، براق ‍تر و صاف تر شود. امروزه ابعاد نانومتری آن به عنوان یک عامل فوتوکاتالیست بسیار مورد توجه است.

3) کاربرد تیتان در صنعت سرامیک
صنعت سرامیک نیز یک زمینه مهم برای استفاده از تیتان است. سرامیک دی اکسید تیتانیوم دارای ویژگی های خلوص بالا، اندازه ذرات یکنواخت، شاخص شکستگی بالا، مقاومت عالی در دمای بالا، کدورت بالا، پوشش نازک و وزن سبک، به طور گسترده ای در ساخت و ساز، دکوراسیون و کاربردهای مهندسی استفاده می شود.

4) کاربرد تیتان در صنعت نظامی
استحکام ویژه بالا و خواص خوردگی عالی، پارامترهای مهمی برای مواد مورد استفاده در مصارف نظامی است. نیروی دریایی ایالات متحده از تیتانیوم برای اجزای کشتی استفاده می کند که در تماس مستقیم با آب اقیانوس ها قرار دارند؛ در اجزایی نظیر شفت پروانه، دستگیره های زیردریایی و سایر تجهیزات از این ماده استفاده می شود. تیتانیوم همچنین در نفربرهای زرهی مورد استفاده نیروهای نظامی قرار می گیرد و محققان در حال حاضر قابلیت آن را برای تسلیحات زره پوش و تجهیزات حفاظتی شخصی مورد آزمایش قرار می دهند.

5) کاربرد تیتان در صنایع هوافضا
تیتانیوم در هواپیما، کشتی ها، موشک ها و فضاپیماها در قطعات با کارایی بالا از قبیل فایروال ها، کانال های اگزوز هلیکوپتر و قطعات سازه ای حساس ظاهر می شوند. در چالش محیط‍‍های هوافضا، مقاومت کششی و خستگی تیتانیوم نیز به مقاومت در برابر خستگی و شکستگی کمک می کند. استحکام کششی آن را قادر می سازد تا در هر محیط نقش ایفا کند.

6) کاربرد تیتان در صنعت نقاشی
دی اکسید تیتان (TiO2) در صنعت رنگ سازی برای تهیه رنگ سفید و روشن با ماندگاری بالا به خاطر خواصی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

7) کاربرد تیتان در لوازم آرایشی
از دی اکسید تیتانیوم با رنگدانه در برخی از مواد آرایشی استفاده می شود تا لکه ها را از بین ببرد و پوست را روشن کند. همچنین طبق گفته بنیاد سرطان پوست، استفاده از کرم‍های ضد آفتاب حاوی دی اکسید تیتانیوم می تواند به جلوگیری از بروز سرطان پوست کمک کند.

نتیجه گیری
تیتان در صنایع زیادی مانند صنایع رنگ، کاغذ، سرامیک، پی وی سی، نظامی و… کاربرد دارد و گاهی در زمینه سفیدکنندگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اینم ماده جایگزین مناسب تری برای کربنات کلسیم است و بسیار بهتر عمل می کند. خرید تیتان، بدون داشتن اطلاعات کافی و شناخت از ویژگی ها و کاربردهای مختلف تیتان، کار دشواری است. نداشتن اطلاعات کافی، منجر به انتخاب اشتباه محصول مدنظرمان می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>