اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

حداکثر فاصله افقی مجاز محور راس شمع بریده شده از مختصات تعیین شده در نقشه های اجرایی، بنا به نظهر دستگاه نظارت و مهندس طراح، بین 5 الی 15 سانتیمتر است. به طور معمول این فاصله در مورد شمع هایی که بخشی از بیرون از خاک بوده و قابل رئویت هستند، 5 سانتیمتر و شمع هایی که به طور کامل در خاک مدفون می شوند 15 سانتیمتر مجاز خواهد بود.

هیچیک از شمع های منحرف شده نباید با اعمال نیروی جانبی از زمین بیرون کشیده شوند. همچنین مجاز نیست شمعی که با زاویه نامناسب کوبیده شده با اعمال نیروی جانبی به حالت صحیح بازگردانده شود. شمع های مربعی باید از لحاظ زاویه استقرار مقطع، طبق نقشه های اجرایی کوبیده شوند. در غیر اینصورت چنانچه از نظر دستگاه نظارت و مهندس طراح مانعی نداشته باشد، مقطع می تواند تا 7 درجه حول محور تقارن شمع دوران داشته باشد.

شمع های بتنی بیرون زده

اگر شمعی به واسطه کوبش شمع های مجاور، از خاک بیرون زده باشد، می بایست در صورت لزوم بر حسب نظهر دستگاه نظارت مجدداً کوبیده شود. با اتخاذ تدابیر مناسب از جمله پیش حفاری جهت نصب شمع های جدید باید از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری شود.اگر برآمدگی در شمع ها دیده شود باید رقوم راس شمع های مجاور محل کوبش با استناد به یک نقطه ثابت قرائت شود و میزان تغییر مکان راس شمع ها به طور متوالی مورد بررسی قرار گیرد.

چنانچه در حین کوبش، شمع های مجاور بیش از مقادیر زیر بیرون آمده باشند باید مجدداً کوبیده شوند. درصورتیکه مقاومت نوک غالب باشد، مقدار مجاز بیرون زدگی شمع های مجاور، برابر 15 میلیمتر و چنانچه مقاومت جدار شمع غالب باشد، مقدار مجاز بیرون زدگی شمع های مجاور، معادل 42 میلیمتر خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>