اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شمع بتنی

این شمع ها از پروفیل های فلزی یا لوله های فلزی هستند. ضمناً از ترکیب و جوش کردن پروفیل های فلزی با یکدیگر شمع های فلزی را به صورت صندوقه ای هم می توان به کار برد. نوع فولاد شمع های معمولاً فولاد 37 است. شمع های فلزی تا حد امکان باید در تمام طول یکپارچه باشد.

در صورتیکه طول شمع کافی نباشد باید دو قطعه شمع کاملاً در امتداد همدیگر و محور هر دو قطعه دقیقاً روی یک خط قرار گیرد و محل اتصال باید طوری به هم جوش یا وصله شود که مقاومت قسمت وصله شده از مقاومت قسمت های دیگر شمع کمتر نباشد.بعضی اوقات برای انتقال بهتر بار شمع به زمین قطعات تقویتی به پروفیل های فلزی جوش می شود. این قطعات باید به طور متقارن نسبت به محور پروفیل قرار گیرند جوش آنها ممتد باشد.

در مورد شمع های فلزی خطر زنگ زدن موجود است. بنابراین در محل هایی که خطر زنگ زدن شمع ها موجود است باید آنها ار حفاظت نمود. پوشاندن سطوح خارجی شمع به وسیله رنگ و غیره فقط در صورتی موثر است که در اثر کوبیدن، حمل و غیره صدمه نبیند. در مورد شمع های اصطکامی باید دقت نمود که رنگ یا حفاظت های دیگر سطحی (که اصطکاک شمع ها را با زمین تقلیل می دهد) استعمال نشود.

شمع بتن مسلح

شمع های بتن مسلح با مقطع مربع، مربع مستطیل یا پروفیل های دیگر است و برای شمع های طویل با مقاطع بزرگ شکل دایره ای با مقطع توخالی هم ساخته می شود. طول قسمت نوک تیز پای شمع باید حدود 1/3 برابر قطر شمع باشد. این شمع ها باید برا ی مراحل مختلف زیر محاسبه شود.

  • وضع شمع در موقع انبار کردن و روی هم چیدن آنها
  • در موقع حمل از انبار به محل شمع کوبی
  • در موقع بلند کردن شمع در محل شمع کوبی
  • موقع کوبیدن شمع
  • انتقال بار ساختمان روی شمع به زمین
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>