اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شمع بتنی

این نوع شمع به این طریق ساخته می شود که ابتدا یک لوله سربسته به کمک شمع کوب در زمین تا عمق مورد نظر کوبیده می شود. سپس آرماتور شمع در داخل لوله قرار داده و به تدریج با ریختن بتن لوله از زمین بیرون کشیده می شود. بتن را می توان با فشار وارد لوله نمود و یا در لوله کوبید.جنس لوله می تواند فلزی یا بتنی باشد.

در موقع بیرون کشیدن لوله می توان به وسیله کوبیدن یا با وارد آوردن فشار به بتن پای شمع را پهن تر نمود. که با این وسیله قدرت باربری شمع اضافه شود. کوبیدن لوله در زمین باید مواظبت نمود که به بتن شمع های ساخته شده در مجاورت آن صدمه ای وارد نیاید یعنی بتن شمع مجاور با اندازه کافی مقاوم شده باشد یا فاصله آن از محل کوبیدن لوله شمع مجاور زیاد باشد.

ساختن شمع به طریق حفاری

این شمع ها به وسیله حفر کردن محل شمع در زمین با لوله یا بدون لوله و ریختن شمع بتنی در سوراخ یا چاه ایجاد شده ساخته می شود. در صورتی که حفاری بدون لوله انجام شود باید به وسیله بنتونیت که در زمین ریخته می شود از ریزش بدنه سوراخ یاچاه حفر شده جلوگیری نمود.

در صورتیکه حفاری با لوله انجام شود باید لوله را به کمک ماشین هایی در زمین فرو کرده و در عین حال به کمک پمپ های مکنده یا قاشقک و مته و غیره خاک ها را از داخل لوله خارج نمود. پس از آنکه عمل حفاری تا عمق مورد نظر به پایان رسید آرماتور لازم جهت شمع در محل قرار داده و بتن ریزی می شود.

بار مجاز شمع ها

ظرفیت باربری یک شمع بستگی دارد به نوع زمین و وضع آب زیرزمینی، شکل، جنس و ابعاد و طول شمع، طرز ساختن یا ریختن و کوبیدن شمع، فواصل و تمایل شمع ها نسبت به قائم و غیره.در زمین های شن و ماسه ای برای شمع هایی که کوبه می شوند و فقط به فشار کار می کنند می توان از روی انرژی مضری برای کوبیدن شمع به خصوص در چند ضربه نهایی یا مقدار فرور فتن شمع در چند ضربه نهایی فرمول هایی به دست آورد که رابطه انرژی یا مقدار فرو رفتن مذکور را با بار مجاز شمع بیان می کند.

بار باید کاملاً د رمحور طولی شمع وارد شود و در تمام مدت آزمایش هم در عمین حالت باقی بماند.بارگزاری نباید بلافاصله بعد از کوبیدن شمع انجام گیرد. در زمین های شن و ماسه ای حداقل 5 روز و در زمین های خاکی و سایر زمین های دارای چسبندگی حداقل سه هفته بعد از کوبیدن شمع می توان آن را بارگزاری نمود.تعداد شمع های مورد آزمایش که بارگزاری می شوند باید حداقل 2 عدد باشد در صورتی که جنس زمین مرتباً تغییر نماید به همان نسبت باید تعدا شمع های آزمایشی اضافه شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>