اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سپرکوبی

در این طریقه تیر آهن ها به فواصل 1/5 تا 2/5 متر در زمین کوبیده می شود و سپس با پیشرفت گودبرداری در بین تیر آهن ها تخته هایی به طور افقی نصب می نمایند و تیرهای فولادی را به وسیله تیرهای افقی در جلو به یکدیگر تکیه داده یا از عقب در خاک مهار می نمایند.

تیرهای فولادی بستگی به مقدار رانش خاک در پشت آنها دارد. این تیرها باید حداقل تا حدود 3 متر در زیر کف گودبرداری کوبیده شود تخته هایی که به طور افقی بین تیرهای فولادی نصب می شوند دارای ضخامت 5 تا 10 سانتیمتر است استفاده از این تخته ها برای قالب خارجی بتن مجاز است. این تخته ها می تواند در زمین باقی بماند یا با پیشرفت ساختمان آنها ار از زمین خارج نمود.

تیرهای فولادی معمولاً به وسیله پشت بندهای چوبی یا فلزی به یکدیگر تکیه می کنند. این تیرهای چوبی یا فلزی باید برای نیروی وارده از رانش خاک به دقت محاسبه شوند. به خصوص کمانش این تیرها به دقت مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که فاصله بین تیرها فولادی در دو طرف گودبرداری خیلی زیاد باشد باید از لحاظ اقتصادی در وسط محل گود برداری هم پایه هایی جهت تکیه گاه پشت بندها ساخته شود.

سپرها ی مرکب از تیر فولادی و بتن
در این طریق ابتدا ریل های راه آهن یا تیرهای فولادی به فواصل حدود یک متر در زین کوبیده می شوند و سپس یک متر تا 1/5 متر به طور قائم بتن ریل ها و تیرهای فولادی گودبرداری شده و قالب بندی انجام و بتن ریزی می شود و در صورت لزوم در بتن هم فولاد گذاشته می شود.

و سپس گودبراری را ادامه داده و مجداً بتن ریزی شده و به همین ترتیب تا عمق لازم جهت گود برداری عمل را ادامه می دهند. ضمناً در ارتفاعات لازم تیرهای کمربندی نصب و به وسیله پشت بندهایی از تیرهای چوب گرد و یا ترهای فولادی انها را به یکدیگر یا به زمین تکیه می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>