اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فولاد

آهن و فولاد هنگامی که د ر معرض رطوبت قرار می گیرند خورده می شوند. مکانیزم خورندگی به طور کلی الکتروشیمیایی است. در بعضی نقاط که به نقاط آندیک معروف هستند آهن به صورت یون وارد مایع می شود. این دخول به عنوان فعل و انفعال آندیک معروف است. نقاط آندیک ممکن است در روی سطح فلز قشر اکسید تولید نمایند.

راه های دیگری که حمله آندیک ممکن است صورت بگیرد در نشریه شماره 71 شرح داده شده است. در هر حال به خاطر آنکه ورورد یون به داخل مایع مستلزم پشت سر گذاشتن الکترون است این حالت تا هنگامی می تواند ادامه داشته باشد که در نقطه دیگری فعل و انفعال کاتدیک ایجاد شده باشد تا الکترون ها را مصرف نماید.

فعل و انفعال کاتدیک ممکن است تبدیل اکسیژن به هیدروکسیل باشد. با وجود آنکه در مایعات اسیدی این عمل می تواند در اثر آزاد شدن گاز هیدروژن نیز صورت بگیرد. در نتیجه دیده می شود که جریان الکتریکی در یک پیل خوردنگی با عث حمله به فلز در نقاط آندیک می شود ولی نقاط کاتدیک خورده نمی شود.

قدرت جریان خوردنگی و در نتیجه مقدار خسارت یا زیان وارده به فولاد بستگی به شرایط سطح فلز، ترکیب محلول آبی و طبیعت خور ندگی دارد. جریان خوردنگی می تواند در نقاط مختلف یک بنای فنی که در آبهای با درجات شوری مختلف قرار داده شده یا در لوله هایی که از داخل خاک های با شرایط مختلف عبور می کند ایجاد شود. در سیستم های لوله گشی و امور شبیه به آن نزدیکی و مجاورت با بعضی از فلزات غیر آهنی ممکن است تشدید خور ندگی فولاد شود. حتی اگر تماس فیزیکی هم بین قسمت های آهنی و غیر آهنی وجود نداشته باشد.

عوامل که در میزان خورندگی نفوذ دخالت دارند

شدن خورندگی معمولاً به وسیله یک یا چنر عامل معین کنترل می شود. معمولاً هم رطوبت و هم اکسیژن برای زنگ زدگی باید وجود داشته باشد بنابراین در هوا که مقدار اکسیژن بسیار زیاد است عامل اصلی رطوبت است. هنگامی که میزان رطوبت از سطح معینی تجاوز کند آلودگی هوا قطعی است. در خاک مقدار اکسیژن، مقدار آب و مقاومت خاک در مقابل خورندگی، عوامل کنترل کننده هستند.

در آب اکسیژن و قابلیت هدایت الکتریکی عامل مهم است.در آب و در خاک در اثر فعالیت باکتری ها خورندگی حتی در غیاب گاز اکسیژن یا اکسیژن محلول ممکن است ایجاد شود. معمولاً میزان خورندگی بعد از مدتی به علت موادی که در اثر خورندگی ایجاد شده و در سطح فلز جمع می شود پایین می آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>