اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فولاد

عمل خوردنگی لایه قابل رویتی از زنگ بر روی تمام فلزات آهنی به جز فولاد زنگ نزن مقاوم ایجاد می کند. گاهی اوقات این لایه زنگ با جذب رطوبت باعث تشدید خورندگی فلز می شود. ولی به طور کلی وجود آن باعث کندی عمل خور ندگی می شود.

ترکیب فولاد بر روی ترکیب و خصوصیات لایه زنگ و نتیجتاً د ر یک زمان طولانی بر روی مقاومت فلز در مقابل خوردنگی اثر می گذارد. نتایج متفاوت بین اثر سرعت خورندگی انواع مختلف آهن و فولاد در هوای آزاد خیلی بیشتر از وقتی است که فلزات در زیر خاک یا در زیر آب قرار داده شده است و این موضوع شاید به این دلیل باشد که هوای آزاد باعث فشردگی بیشتر لایه زنگ می شود.

چدن به طریق مخصوص به خود خورده می شود چدن حاکستری معمولاً شامل عناصری غیر از آهن مانند کربن به شکل گرافیت، فسفر به شکل فسفسات آهن و سیلیکون به مقدار 8 درصد است. گرافیت و فسفات آهن معمولاً در مقابل خورندگی مقاوم هستند. و غالباً در محصول باقیمانده از عمل خورندگی دیده می شوند.

سیلیکون نیز معمولاً باقی میماند ولی غالباً به صورت سیلیکا یا سیلیکات ها اکسید شده و باعث اتصال سایر اجزا ترکیب کننده می شود. در نتیجه عمل خورندگی باقیمانده غیر فلزی گرافیتی از خود به جای می گذارد که با وجود آنکه ظاهراً شکل آن شبیه آهن اولیه است ولی به طور مسلم از لحاظ مکانیکی بسایر ضعیفتر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>