اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دموراژ | Demurrage
دموراژ به انگلیسی ( Demurrage) برای اولین بار برای کرایه معطلی کشتی استفاده می شد اما در جاهای مختلفی همچون دموراژ کانتینر از این واژه استفاده می شود. دموراژ نقطه مقابل دیسپاچ است بدین معنی که چنان چه حد نصاب بارگیری و تخلیه کمتر از میزان پیش بینی شده در قرارداد ( laytime) باشد زمان معطلی به عنوان جریمه از طرف صاحب کالا پرداخت خواهد شد که اصطلاحاً دموراژ نامیده می شود.

فری تایم چیست ؟
در هنگام عقد قرار داد اجاره کانتینر برای حمل دریایی، مدت زمانی به نام Free Time (فری تایم در مبدا بارگیری و فری تایم در مقصد تخلیه بار) توسط شرکت کشتیرانی مشخص می شود. این مدت زمان مشخص کننده تعداد روزهایی است که صاحب کالا می تواند بدون پرداخت جریمه دیرکرد بازگشت کانتینر، کانتینر را در اختیار داشته باشد.

فری تایم مبدا چیست ؟
بازه ای است، از لحظه ای که کانتینر خالی از محوطه کانتینرهای خالی برداشته می شود تا زمانی که کانتینر پر تحویل محوطه کانتینری شود.

فری تایم مقصد چیست ؟
بازه ای است، از لحظه ای که کانتینر پر از محوطه کانتینری برداشته می شود تا زمانی که کانتینر خالی تحویل محوطه کانتینرهای خالی شود.

دموراژ کانتینر 20 فوت و 40 فوت یا دیرکرد عودت کانتینر چیست ؟
هزینه ای است که از صاحب کالا به دلیل دیرکرد در عودت کانتینر بعد از سپری شدن فری تایم اخذ می گردد. در زیر تعرفه دموراژ آورده شده است.

کانتینر

کانتینر

کانتینر یخچالی

کانتینر یخچالی

وجه سپرده

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>