اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کامپوزیت

با توجه به افزایش جمعیت در سراسر دنیا و روند رو به کاهش مواد و منابع طبیعی و سوخت های فسیلی باید استفاده از مواد مصنوعی را تا سطحی که به طبیعت آسیبی نرسانند افزایش دهیم تا بتوانیم منابع طبیعی بیشتری را از خطر حفظ کنیم. کامپوزیت ها ازجمله این منابع هستند که در صنعت ساختمانی می توانند جایگزین های مناسبی برای آهن و چوب باشند که امروزه در بخش های مختلف ساخت و ساز ساختمان کاربرد دارند و کامپوزیت های ساختمانی از پرکاربردترین مواد کامپوزیتی محسوب می شوند.

به طور کلی یکی از مهم ترین دلایل استفاده از کامپوزیت های ساختمانی نقش آن در زیبایی معماری و استفاده از آن به عنوان نمای ساختمان است. اما دلیل دیگر این است که با توجه به روند رو به رشد قیمت مصالح ساختمانی و با توجه به اینکه در برآورد اقتصادی کامپوزیت هزینه بسیار کمتری را برای ساختمان می تراشد استفاده از این محصول بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کاربرد کامپوزیت های ساختمانی

کامپوزیت های ساختمانی در پوشش نما، بام، سقف های کاذب، نرده ها و حصارها، درب و پنجره، اسکلت ساختمان، دکور و پارتیشن بندی سازه های داخلی و لوازم سرویس بهداشتی مانند وان، سینک و… کاربرد دارد.اما به طور جزئی تر از موارد مهم مصرف کامپوزیت های ساختمانی می توان به کامپوزیت آلومینیومی اشاره کرد که شکل پذیری بالا و پردازش آسانی دارد و در معرض سرما و گرما مسطح باقی می ماند. علاوه بر این، مهم ترین ویژگی کامپوزیت آلومینیومی ضد حریق بودن آن است.

میلگردهای کامپوزیتی از دسته کامپوزیت های پلیمری بوده و از جمله مواد غیرفلزی مقاومی هستند که خواص مهمی چون استحکام کششی زیاد و مقاومت دربرابر خوردگی دارند و کاربردشان در مناطق سردسیر بیشتر است. همچنین جایگزین مناسبی برای آرماتورهای فولادی اند و در بناهای ساحلی کاربرد وسیعی دارند.

تیرها و پانل های کامپوزیتی با زمینه پلیمری ویژگی هایی چون قدرت، استحکام، سبکی، قابلیت چرخش و جابه جایی مناسبی دارند و همین طور در جذب انرژی های داخلی ساختمان نقش مهمی دارند و به عنوان مستحکم ترین مصالح ساختمانی می توانند جایگزین فولاد، بتن و چوب شوند.

همچنین این پانل ها در برابر طوفان و نفوذ حشرات به داخل ساختمان مقاوم اند و از ایجاد شکاف و تیرگی در دیواره خانه های پیش ساخته جلوگیری می کنند، علاوه بر این مواد کامپوزیتی دربرابر ارتعاشات زلزله عملکرد بهتری از سایر مواد و مصالح دارند و بهترین گزینه جهت مقاومت سازه دربرابر لرزه هستند.ستون های کامپوزیتی هم یکی دیگر از این نوع کامپوزیت ها هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>