اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

پخش آسفالت سرد مخلوط در محل توسط گریدر یا ماشین پخش آسفالت و در لایه های با ضخامت یکنواخت اجرا می شود. معمولاً ضخامت لایه نباید از دو برابر حداکثر اندازه اسمی مصالح سنگی کمتر باشد. پخش با ماشین پخش آسفالت دارای سرعت و بازدهی بیشتر بوده و سطح یکنواخت تری را ایجاد می کند، اما احتمال وقوع پدیده پاره شدگی آسفالت وجود دارد.

در پخش آسفالت با گریدر پدیده پاره شدگی وجود ندارد اما فرایند پخش از سرعت کمتری برخوردار بوده و می تواند باعث ایجاد سطح تمام شده غیر یکنواخت شود.اجرای مخلوط آسفالت سرد در محل نباید در هوای سرد انجام شود. زمان مناسب برای اجرای این مخلوط ها، موقعی از سال است که هوای محلی که مخلوط آسفالت سرد در آن اجرا می شود، گرم و خشک بوده و حداقل به مدت چند هفته پس از اجرا نیز گرم و خشک باقی بماند.

محدودیت های اجرای مخلوط آسفالت سرد

اجرای قشرهای متوالی آسفالت مشروط به آن است که لایه زیرین عمل آمده و مواد فرار آن متصاعد و تبخیر شده باشد.عمل آوری مخلوط آسفالت سرد فرآیندی است که در آن پس از مرحله شکست امولسیون، آب اضافی مخلوط یا هرگونه حلالی در آن تبخیر و به مرور زمان مخلوط به مقاومت حداکثر می رسد.کل زمان عمل آوری بسته به نوع مخلوط، قیر مورد استفاده و شرایط محیطی از 7 تا 14 روز متغیر است. برای مخلوط آسفالت سرد که با قیر امولسیونی تولید می شوند، در شرایط آب وهوایی گرم، 90 % آب مخلوط در 24 ساعت اولیه عمل آوری تبخیر می شود.

برای سریعتر عمل آمدن مخلوط آسفالت سرد به جای اجرای یک لایه ضخیم، در چندین لایه نازک اجرا شود.
پخش قیر روی مصالح و عملیات اختلاط در آسفالت مخلوط در محل در دمای محیط حداقل 10 درجه سانتیگراد در سایه انجام شود.از تردد وسایل نقلیه از روی آسفالت سرد بلافاصله بعد از اتمام عملیات تراکم و تا قبل از عمل آمدن آن جلوگیری شود. در صورت عبور اضطراری سرعت به 30 کیلومتر در ساعت محدود شود و برای رعایت ایمنی از تابلوهای راهنما و چراغ های چشمک زن استفاده شود. در هر صورت تردد کامیون های سنگین قبل از عمل آوری کامل مخلوط آسفالت سرد مجاز نیست.

مقدار آب برای مخلوط کردن باید به اندازه ای باشد، که فقط قیر (قیر امولسیون) به طور یکنواخت در مخلوط پراکنده و کارآیی مناسب را تامین نماید. مصرف بیش از اندازه آب ممکن است باعث تاخیر عمل آمدن و عملیات غلتک زنی شود.زمان مخلوط کردن در مورد مخلوط آسفالت سرد با قیر امولسیون باید به اندازه ای باشد که فقط قیر امولسیون به طور یکنواخت در مخلوط پراکنده شود. مخلوط کردن زیاد موجب لخت شدگی مصالح سنگی از قیر امولسیون شود.

نباید سطوح مخلوط آسفالت سرد را خیلی زود آب بندی کرد. زیرا آب محبوس شده ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.در صورتی که در اثر آمد و شد، شن زدگی سطح راه اتفاق بیفتد، باید برای جلوگیری از خسارت بیشتر، رویه هر چه زودتر مصالح کنده شده از سطح راه پاک شود. اگر میزان شن زدگی در حال افزایش است، برای احیای سطح می توان پوشش نازکی از قیر امولسیون رقیق شده دیرشکن با نسبت 15 درصد قیر امولسیون و 85 درصد آب استفاده نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>