اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

انتخاب روش و یا نحوه نگهداری مخلوط آسفالت سرد تابعی از شرایط محیطی، ترافیکی و نوع خرابی های متداول مربوط به آسفالت سرد است.در صورتی که در اثر آمد و شد، شن زدگی سطح راه اتفاق بیفتد، باید برای جلوگیری از خسارت بیشتر رویه هر چه زودتر مصالح کنده شده از سطح راه پاک شود. اگر میزان شن زدگی در حال افزایش است، برای احیای سطح می توان پوشش نازکی از قیر امولسیون رقیق شده دیر شکن با نسبت 15 درصد قیر امولسیون و 85 درصد آب استفاده نمود.

در نگهداری مخلوط آسفالت سرد با دانه بندی پیوسته و ماسه برای جلوگیری از نفوذ آب و ایجاد یک رویه مناسب برای تردد وسایل نقلیه لازم است، که یک لایه آسفالت حفاظتی بعد از عمل آوری بر روی آن اجرا شود. برای مخلوط آسفالت سرد با دانه بندی پیوسته معمولاً از آسفالت سطحی (چیپ سیل) استفاده می شود.

اما در برخی موارد ممکن است کاربرد یک لایه اندود سطحی (فاگ سیل) یا اندود ماسه ای مناسب باشد. برای مخلوط آسفالت سرد با دانه بندی باز، اجرای آسفالت حفاظتی لازم نیست، مگر اینکه جلوگیری از نفوذ آب به لایه های زیرین روسازی (لایه اساس یا سابگرید) لازم باشد. در هر حال رعایت مشخصات فنی و مقدار کاربرد قیر و مصالح سنگی در آسفالت حفاظتی ضروری است.

در مواردی که از مصالح سنگی موجود در سطح راه (مصالح بستر موجود شنی راه) برای ساختن آسفالت سرد مخلوط در محل استفاده می شود، ابتدا باید سطح راه تا عمق حداکثر 25 درصد بیشتر از ضخامت آسفالت مورد نظر شخم زده شود.

سپس مصالح شخم زده شده به خوبی مخلوط می شوند تا مصالح یکنواختی به دست آید. هرگاه مقدار مصالح سنگی برای ساختن آسفالت سرد مخلوط در محل کافی نباشد، باید مقدار لازم مصالح سنگی به آن اضافه و به خوبی مخلوط شود تا دانه بندی مخلوط مصالح سنگی منطبق با دانه بندی مورد نظر مصالح سنگی آسفالت سرد مخلوط در محل شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>