اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ ساختمانی

پله ها، به علت رفت و آمد دائماً در معرض سایش، ضربه، کثیف شدن و آلودگی است که این ویژگی پله ها، در انتخاب نوع سنگ موردنظر است. به این علت که پله ها در معرض سایش قرار دارند باید دانست که اگر قرار است از سنگ های ساییده شده استفاده کرد سنگ های گرانیتی مقاومت بسیار بیشتری نسبت به انواع مرمریت ها، سنگ چینی، تراورتن و لایم استون ها دارند و جلا و درخشش آن بسیار بادوام تر خواهد بود.

البته پله های تراورتن که به صورت چرمی فراوری شدند نیز در اثر سایش از ریخت نیافتاده و زیبایی خود را حفظ می کنند. با توجه به ضربه خور بودن پله، باید دانست که اکثر سنگ ها دارای مقاومت بالایی در قبال ضربه هستند که در این میان سنگ های آهکی با تراکم پایین و اسلیت ها از این قاعده مستثنا هستند.

آلودگی و تأثیر آن بر سنگ پله و سنگ زیرپله

سنگ پله و سنگ زیر پله اگر جذب آب بالایی داشته باشد معمولاً آلودگی های مایعات را به خود جذب کرده و لک می افتد. توجه به این نکته هم ضروری است برخی از سنگ ها پس از جذب آب، املاح موجود در سنگ را حل کرده و به سطح سنگ می آورد و پس از تبخیر، شوره به جای می گذارد.بنابراین، سنگ انتخابی بایستی جذب آب پایینی داشته باشد که سنگ های گرانیت و مرمریت ها و انواع سنگ های کریستالی (چینی) جذب آب پایینی داشته و لایم استون ها، به علت جذب بالای آب، مناسب نیست.

استفاده از سنگ های گرانیتی بهتر است، زیرا در مقابل اسید واکنش پذیری ندارند. جدای از خصوصیات فیزیکی، چند عامل دیگر نیز در انتخاب سنگ پله موثر است از جمله قیمت، رنگ و طرح سنگ که کاملاً سلیقه ای است. نهایتاً در صورتی که طرح و رنگ سنگ گرانیت، مورد پسند واقع شود، با توجه به سایر خصوصیات بهترین انتخاب برای سنگ پله است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>