اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آجر

اولین و آشکارترین منبع که باعث آلوده شدن آجر به شوره می شود، ملات است. ملات حداقل از چهار طرف و گاهی از 5 طرف با آجر در تماس است. ملات در حالت مرطوب با آجر به کار برده می شود که در این حالت رطوبت فراوانی را برای انتقال نمک های محلول از ملات به آجر فراهم می کند. اگر میزان نمک های محلول ملات، قابل توجه باشد به تناسب مقدار رطوبت انتقال یافته، نمک های محلول ملات به سمت آجر حمل خواهند شد.

مکانیسم ایجاد شوره آجر نما

وجود رطوبت کافی که نمک ها را به محلول های نمکی تبدیل کند.وجود مسیری برای حرکت محلول های نمکی به سمت سطح دیوار و تبخیر نمک های محلول در سطحآنالیز شیمیایی شوره نشان داده، که شوره ها عمدتاً سولفات های قلیایی هستند. که در آجر، ملات و دوغاب سیمان یا در هر سه وجود دارند. این سولفات های قلیایی در آب حل می شوند و پس از عبور از منافذ موجود در دیوار به سطح آن می رسند، سپس در اثر تبخیر آب محلول های سولفات، رسوب سفید رنگ (سفیدک) بر روی دیوار ظاهر می شود.

اگر آجر از خاک شوره دار یا ماسه ساخته شده و شوره داشته باشد، این شوره رطوبت دیوار را جذب می کند و به شکل لکه نم بر دیوار ظاهر می شود که پس از خشک شدن دیوار، شوره نیتراتی بر روی دیوار پدیدار می شود. هرگاه آجر پیش از مصرف به جسم های نیترات دار مانند پهن یا رستنی های پوسیده آلوده شود، در هوای نمناک نیترات آنها آب می مکد و روی دیوار لکه های نم پیدا می شود که پس از خشک شدن، به شکل لکه های سفیدک نیتراتی به جا می ماند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>