اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آجر


شوره های سولفاتی

پس از هر بارندگی، آب باران کم و بیش در سطح دیوار نشت می کند، به ویژه در دیوارهایی که باران زیاد است. چون آب باران خالص است، بیشتر جسم ها را در خود حل می کند. اگر دیوار با ملات گچ ساخته شده، یا با ملات گچ بند کشی شده، یا برای ساختن ملات، آب سولفات دار مصرف شده، یا برای زود گیر کردن ملات، ماسه آهک به آن گچ زده، آب باران که با CO2 هوا، H2CO3 را تشکیل داده، در ملات دیوار نشست کرده با گچ ترکیب می شود و به سطح دیوار می آید. پس از بخار شدن آب، سولفات حل شده در آن، به شکل شوره یا سفیدک در روی دیوار به جا می ماند. این کار تا وقتی ادامه می یابد که همه گچ مصرف شده در دیوار به شکل سفیدک روی دیوار ظاهر شود.

شوره کربناتی

اگر پس از مصرف کردن آجر، دوغاب آهک ملات آهکی و سیمانی را بمکد، Ca(OH)2 موجود در آن با CO2 هوا ترکیب شده، آب و CaCO3 را تولید می کند سپس آب بخار می شود و CaCO3 روی دیوار باقی می ماند و شوره می زند. هرگاه آب ملات سخت و بیش از اندازه سنگ آهک داشته باشد پس از گرفتن ملات و بخار شدن آب زیادی، گرد سنگ آهک به شکل سفیدک روی دیوار باقی می ماند. چنانچه باران در دیوار نشت کند، به ویژه اگر دیوار تازه ساخته شده باشد، آب باران که کمی CO2 در خود حل کرده است با کربنات کلسیم مانده در دیوار ترکیب Ca (HCO3)2 را می سازد که بر روی دیوار ظاهر می شود. پس از خروج CO2 و آب، CaCO3 به شکل شوره یا سفیدک بر روی دیوار باقی می ماند.

شوره کلروری

چنانچه برای پاک کردن سفیدک کربناتی نمای دیوار، روی آن را جوهر نمک آبکی کم مایه بپاشند در این صورت جوهر نمک با سفیدک آهکی دیوار، ترکیب کلرور کلسیم را می دهد که آن را باید با آب شست.اگر جوهر نمک پر مایه باشد یا خوب پاشیده نشود، یا پیش از پاشیدن آن، نمای دیوار آب پاشی و خیس نشده باشد، جوهر نمک آبکی لای درزها و بندهای دیوار می ماند، آجر آن را می مکد و با آهک شکفته ملات کلسیم را می سازد. پس از خشک شدن دیوار، کلرور کلسیم به شکل سفیدک روی دیوار باقی می ماند. اگر در ساختن دیوار، سنگ یا آجر کلرور دار مصرف شود یا آب کلرور دار در دیوار نشت کند، روی آن سفیدک کلروری می زند.

کلرور کلسیم نم کش است هرگاه آب باران آن را از روی دیوار نشوید، در هوای نمناک نم می کشد و روی دیوار لکه های نم پیدا می شود. پس از خشک شدن دیوار، کلرور بلوری شده به شکل سفیدک روی دیوار می ماند. کلرور بلوری شده هنگام نمناکی هوا، از نو نم می کشد و روی دیوار لکه ی نم نمایان می شود. اگر این کار دنبال شود و کلرور پی در پی، بلوری و غیر بلوری شده و ملات دیوار خراب می شود.

شوره نیتراتی

اگر آجر از خاک شوره دار یا ماسه ساخته شده و شوره داشته باشد، این شوره رطوبت دیوار را جذب می کند و به شکل لکه نم بر دیوار ظاهر می شود که پس از خشک شدن دیوار، شوره نیتراتی بر روی دیوار پدیدار می شود. هرگاه آجر پیش از مصرف به جسم های نیترات دار مانند پهن یا رستنی های پوسیده آلوده شود، در هوای نمناک نیترات آنها آب می مکد و روی دیوار لکه های نم پیدا می شود که پس از خشک شدن، به شکل لکه های سفیدک نیتراتی به جا می ماند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>