اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باد

یکی از مهم ترین مقوله های تأثیرگذار در معماری ساختمان ها، باد است. به طورکلی شرایط اقلیمی در معماری نیازمند مطالعات و پژوهش های جامعی است که روز به روز با پیشرفت فناوری، پنجره های جدیدی به روی این حوزه باز می شود. باد به عنوان یک منبع انرژی مهم در بسیاری از مسائل شهرسازی و ساختمان سازی زیر نظر گرفته می شود و برای استفاده بهینه از آن و جلوگیری از آسیب های احتمالی آن نظریه هایی داده شده است.

ممکن است در سازه های ساختمان ها با عنوان بادگیر آشنا شده باشید. این مسئله نشانگر این است که افراد از گذشته به تأثیر باد در طراحی ساختمان اهمیت داده و علاوه بر استفاده از انرژی باد، در جلوگیری از خطرات احتمالی آن نیز کارهایی انجام داده اند.باد از تغییر فشار اتمسفر به وجود می آید. علت ایجاد باد، حرکت هوا از یک منطقه پر فشار به منطقه کم فشار است که این تغییر فشار به دلیل گرم شدن غیر یکنواخت زمین بر اثر تابش خورشید می باشد. همان طور که می دانید آشفتگی زیاد باد در ارتفاعات پایین می تواند نگران کننده باشد.

عوامل زیادی از قبیل جنگل و ساختمان ها، در جریان هوا تأثیر می گذارد و باعث هدایت، انحراف، فشرده شدن آن و در حالت کلی باعث تغییر در سرعت و الگوی آن می شوند. بنابراین ابعاد و شکل ناهمواری ها در ایجاد مناطقی با بادهای شدید نقش به سزایی دارند. البته مناطق بادگیری نیز وجود دارد که همگی در نوع خود بسیار اهمیت دارند. تأثیر باد در طراحی ساختمان نیز همواره مورد توجه مهندسین ساختمان است.

طرح و شکل ساختمان ها در تأثیرگذاری اقلیم

مواردی مثل تعادل حرارتی داخل ساختمان، نور و روشنایی ساختمان، مقاوم بودن در برابر برف و باران و کاهش نیروی تخریبی باد در برنامه ریزی های ساخت سازه لازم است مورد توجه قرار گیرند. در صورتی که تمامی موارد گفته شده در قسمت فوق، در طراحی ساختمان رعایت شوند علاوه بر بالا بودن ایمنی سازه، آسایش و راحتی ساکنین نیز بسیار بالا خواهد بود.

البته لازم است ساختمان در برابر عناصر و عوامل اجرایی نیز طراحی قوی و خوبی داشته باشد. تأثیر باد در طراحی ساختمان به عنوان یک مسئله قدیمی مطرح است و با پیشرفت فناوری راهکارهای مناسبی برای کنترل و استفاده از آن ایراد می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>