اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باد

مناطق قطبی و نیمه استوایی از مناطق پر فشار و ثابت هستند و مناطق با عرض جغرافیایی بالا به عنوان کم فشار شناخته شده اند. کم فشار و پر فشار بودن مناطق سبب ایجاد باد می شوند که در ادامه با انواع بادها در معماری آشنا می شویم. مهندسین با شناخت انواع باد توانسته اند تأثیر باد در طراحی ساختمان را بهتر بشناسند.

بادهای تجاری

مرکز این بادها که دارای هوای پر فشار هستند مناطق استوایی است. جهت حرکت این بادها در نیم کره شمالی به سمت جنوب غربی است. همچنین این بادها در نیم کره جنوبی به سمت شمال غربی حرکت می کنند. این دو جهت، اغلب ثابت هستند و مناطقی که این نوع بادها از آن ها عبور می کنند دما و رطوبت را تعیین می کنند.

بادهای غربی

مناطق نیمه استوایی به عنوان مرکز این بادها شناخته شده اند که به سمت مناطق کم فشار اقیانوس منجمد شمالی حرکت می کنند. این بادها و بادهای قطبی که با آن نیز آشنا خواهید شد در طول منطقه قطبی به همدیگر نزدیک می شوند و به دلیل داشتن اختلاف درجه حرارت زیاد این دو توده، جبهه های طوفانی ایجاد می شود. در تابستان جهت و سرعت حرکت این بادها تقریباً ثابت باقی می ماند اما در زمستان تغییرات زیادی در این عوامل به وجود می آید.

بادهای قطبی

توده های هوای سرد از مناطق پرفشار قطبی و اقیانوس منجمد شمالی پراکنده می شوند و بادهای قطبی را می سازند. در نیم کره جنوبی این بادها به سمت شمال غربی و در نیم کره شمالی به سمت جنوب غربی حرکت می کنند.

بادهای موسمی

اختلاف میانگین درجه حرارت سطح زمین و دریا باعث ایجاد باد می شود. بادهای زمستانی بر روی خشکی و بادهای تابستانی بر روی دریا حرکت می کنند که باد موسمی نامیده می شوند. این بادها بیشتر بر استرالیا، آسیای جنوبی و شمال آفریقا تأثیر دارند. این بادها در آسیای جنوبی به سمت جنوب غربی و در شمال غربی استرالیا به سمت جنوب شرقی حرکت می کند.

نسیم های دریا و خشکی

در مناطق ساحلی روزها و شب ها بادی می و زد که علت آن اختلاف دمای هوای روی خشکی و هوای روی دریاست. روزها هوای روی دریا به سمت خشکی حرکت می کند و شب ها عکس این عمل اتفاق می افتد.

بادهای محلی

در مناطق کوهستانی اختلاف درجه حرارت باعث می شود تا بادهای محلی بوزند. هنگام روز این هوا به سمت بالا حرکت می کند و هنگام شب هوا به سمت پایین می آید و دلیل آن اختلاف دماست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>