اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باد

باد از جمله عوامل طبیعی تأثیرگذار در بافت شهر است. سازه هایی که در مکان های مختلف درون شهری و برون شهری ساخته می شوند باید به گونه ای باشند که در برابر بادهای شدید مقابله کنند. همان طور که گفته شد تأثیر باد در طراحی ساختمان چشمگیر بوده و اهمیت زیادی دارد که به همین علت، قبل از طراحی سازه لازم است جهت های مختلف باد شناسایی شده و سپس اقدام به طراحی شود.

مسیرهای شهری باید به گونه ای طراحی شوند که باد از بین آن ها به راحتی گذر کرده و مشکلی برای سازه ها به وجود نیاورد.ساختمان های کوچک و بلندی که در هر شهری ساخته می شود به عنوان ناهمواری های روی زمین شناخته می شوند که این ناهمواری ها در جهت سرعت و چگونگی حرکت باد می توانند تأثیرگذار باشند.

امروزه در شهرها ساختمان ها را به گونه ای می سازند که هدایت و نفوذ باد به داخل شهر و عبور باد از کنار ساختمان ها به نحو احسن انجام شود. همان طور که تهویه مطبوع در داخل ساختمان ها اهمیت دارد، تهویه مطبوع در شهرها نیز حائز اهمیت است. شهرهای بزرگی که با آلودگی هوا مواجه هستند می توانند با یک فرم ایده آل از باد استفاده کنند و هوای آلوده را به بیرون از شهر منتقل نمایند.

یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش یا کاهش شدت باد می شود، ارتفاع و فرم ساختمان ها در سطح شهر است. عوامل محیطی مانند درختان و مبلمان شهری در برابر کنترل باد نقش مهمی ایفا می کنند. شما هیچ گاه درختچه ها و درخت هایی که در سطح شهر کاشته می شود را دست کم نگیرید چرا که همه این عوامل علاوه بر زیباسازی فضای محیط، در کنترل و تغییر جهت باد نیز مؤثر هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>