اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باد

در ابتدا به معرفی انواع سازه ها می پردازیم تا در ادامه فهم خوبی از تأثیر باد در طراحی ساختمان داشته باشیم. زمانی که ارتفاع سازه کم باشد، سرعت و فشار باد نیز کم می شود و در نتیجه نیروی باد کاهش می یابد. علاوه بر آن می توان گفت ساختمان های کم ارتفاع استحکام بسیار زیادی دارند و رفتار سازه ای نسبتاً مناسبی نیز از خود نشان می دهند که در این حالت تأثیرات دینامیکی باد بر بارهای استاتیکی متعادل در نظر گرفته می شود.

سرعت و فشار باد در ساختمان های بلند و باریک، بسیار افزایش می یابد. در چنین سازه هایی باد تأثیرات بسیار زیادی می گذارد. ممکن است مقاومت باد از نیروی لرزه ای بیشتر باشد که در این حالت نیروی غالب سازه است.

از معضلاتی که ساختمان های باریک و بلند تحت تأثیر آن هستند، می توان به تحریکات باد اشاره کرد که باعث ایجاد نیروهای نوسانی بسیار قدرتمند در جهت عرضی باد می شود. این مورد باعث متمایز شدن ساختمان های متوسط از ساختمان های بلند می شود. جهت مطالعه عوامل پایداری در ساختمان های بلند به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

به طور کلی می توان گفت حرکات ساختمان های بلند در سه حالت جهت عرضی باد، امتداد نیروی باد و در حالت پیچشی رخ می دهد؛ به همین دلیل تأثیر باد در طراحی ساختمان بسیار مهم است. تأثیراتی که در جهت عرضی وزش باد شکل می گیرد بسیار بیشتر از جهت طولی بوده و لازم به ذکر است که تأثیرات جهت طولی بر ساختمان های بالاتر از 100 متر مشهود است. به طور کلی وزش باد در سه جهت عرضی، طولی و پیچشی بر ساختمان ها تأثیر می گذارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>