اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


خاک آهن


استفاده مجدد از خاک آهن در زنجیره تولید فولاد و صنایع فولادسازی

همان طور که در قسمت های قبل به آن اشاره شد، خاک آهن را دوباره می توان در زنجیره تولید فولاد و صنایع فولادسازی استفاده کرد. در این بخش، از خاک آهن به علاوه پوسته اکسید آهن، جهت تهیه بریکت، گندله و یا آگلومره استفاده می شود. این سه محصول جزء محصولات میانی فولاد در زنجیره فولادسازی محسوب می شوند و با تولید آن ها از خاک برش آهن، در واقع این براده ها به زنجیره تولید فولاد باز می گردند.

استفاده مجدد از خاک آهن برای تولید لنت ترمز خودرو

قابل ذکر است که از خاک آهن می توان در تهیه و تولید لنت ترمز خودرو نیز استفاده کرد. در این بخش از بازگردانی خاک آهن به چرخه تولید هم از پوسته اکسید آهن و خاک برش آهن استفاده می شود و یک یا چند مرحله فرآوری روی آن انجام می شود. در این حالت معمولاً از شکسته های آهن اسفنجی (نرمه آهن اسفنجی) جدا شده استفاده می کنند.

استفاده مجدد از خاک آهن به عنوان کود برای گیاهان و درختان

از خاک آهن همچنین می توان برای استفاده در مصارف کشاورزی و باغبانی مانند ریختن پای درختان میوه و غیره در چاله های کود استفاده کرد تا آهن موردنیاز گیاهان تأمین شود. آهن جزء عناصر ریز مغذی ضروری برای گیاهان است و اگر گیاه در شرایط کمبود آهن قرار بگیرد مراحل تولید کلروفیل در آن دچار اختلال شده و گیاه دچار زرد برگی که همان بیماری فقر آهن است می شود. در نتیجه در چرخه فتوسنتز گیاه اختلال ایجاد شده و رشد و باردهی گیاه دچار کاهش جدی خواهد شد.

از طرف دیگر با کمبود آهن در گیاهان و با توجه به اینکه جانوران نیز از گیاهان تغذیه می کنند، مقادیر آهن موجود در بدن جانوران کمتر می شود و در نتیجه کیفیت تغذیه ای انسان ها نیز دچار اختلال می گردد. این امر به خاطر این مسئله است که منبع اصلی دریافت آهن برای انسان ها از طریق تغذیه گوشت جانوران و همین طور گیاهانی است که غنی از آهن هستند. بنابراین کاربرد خاک آهن در این مورد بسیار مهم است.

کاربرد خاک آهن در آزمایشگاه ها و کاربردهای متفرقه

از پودر نرم خاک آهن یا براده های آهن می توان در آزمایشگاه ها برای آزمایش های مرتبط با میدان مغناطیسی نیز استفاده کرد. همچنین برای سرگرم شدن کودکان در استفاده به همراه وسایلی نظیر اسلایم نیز کاربرد دارد.

استفاده مجدد از خاک آهن در تولید رنگ

در صنایع شیمیایی از خاک آهن که به صورت پودر درآمده است برای تولید رنگ های مغناطیسی و همچنین از پودر خاک آهن برای تولید رنگ های آهنی استفاده می شود. اگر این رنگ ها را بر روی چوب استفاده کنیم به خوبی درون آن نفوذ می کند و مقاومت چوب در شرایط آب و هوایی سخت می شود.به طور کلی لازم به ذکر است که قبل از استفاده مجدد خاک آهن باید ابتدا محموله خاک آهن مورد تجزیه و آنالیز شیمیایی قرار بگیرد تا بررسی شود که آیا برای به کارگیری مجدد قابلیت لازم را دارد یا خیر.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>