اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آهن

اکسید آهن ترکیب شیمیایی از آهن و اکسیژن است که در حدود 16 نوع اکسید آهن و اکسی هیدروکسید می توان یافت. این محصول کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد که دو نوع معدنی و سنتزی آن، هرکدام با توجه به ساختار خود در رنگ های مختلفی تولید می شوند. در گذشته از این محصول در تولید رنگ و رنگ کاری استفاده می شد و با گذشت زمان تأثیر این محصول در جوهر چاپ، کاشی سازی و غیره نیز به وفور دیده می شود.

با پیشرفت تکنولوژی اکسید آهن در مقیاس نانو توانست طیف وسیعی از صنایع مختلف را بپوشاند که از این موارد می توان به تحول عظیمی که در علم پزشکی ایجاد نموده، اشاره کرد. با توجه به اینکه این ماده کاملاً طبیعی و غیر سمی است از این ماده در تولید اقلام بهداشتی نیز استفاده می شود.این مطلب را اکثر مردم جامعه می دانند که وقتی آهن با اکسیژن و یا آب تماس پیدا کند، اکسید آهن (زنگ آهن) به وجود می آید که سنگ معدن آهن خودش به حالت اکسید آهن یافت می شود.

اما این تنها روش زنگ زدن آهن نیست و آهن در مجاورت با مواد دیگری نیز زنگ می زند که از جمله آن می توان به کلر اشاره کرد. واکنشی که در زنگ زدن آهن به وجود می آید از روند انتقال الکترون از آهن به اکسیژن آغاز می شود. با اینکه اکسیداسیون برای فلزات دیگر نیز انجام می شود، اما آن ها مانند آهن زنگ نمی زنند. واکنش اکسید آهن باعث شده است تا ماده به دست آمده کاربردهای فراوانی داشته باشد که در ادامه با برخی از آن ها آشنا می شوید.

نحوه تولید اکسید آهن از رسوب دهی سولفات آهن

همان طور که گفتیم اکسید آهن از روش های مختلفی به دست می آید. یکی از روش ها این است که سولفات آهن که ph کمتر از 3 دارد را در آب حل می کنیم و با افزودن سدیم هیدروکسید و انجام هوادهی منتظر افزایش ph تا 7 می شویم. به مرور زمان هیدروکسید آهن به رنگ زرد تولید می شود. سپس محلول را برای خالص سازی فیلتر کرده و هیدروکسید آهن را برای خشک کردن به گرما خانه منتقل می کنیم.

در این محیط محصول خیلی سریع به حالت زرد تبدیل می شود و با افزایش تدریجی دما رنگ محصول به نارنجی، قرمز، قهوه ای و سیاه تبدیل خواهد شد و از همه آن ها می توان در موارد مختلف استفاده کرد. در واقع هر یک از رنگ ها با توجه به خواصی که دارند در جاهای متفاوتی به کار برده می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>