اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلزات

از زمان های بسیار دور و از حدود هزاران سال قبل مفرغ به عنوان یکی از آلیاژهای مهم مورد استفاده بشر قرار می گرفته و بشر از این آلیاژ برای مصارف گوناگون استفاده می کرده است. به عنوان مثال در انگلستان در معادن کورنوال ذخیره های بسیار زیادی از روی وجود دارد و از زمان های دور انگلیسی ها از این روی برای تولید و استفاده اشیای مفرغی استفاده می کردند و بخشی از این روی را نیز به کشورهای دیگر اروپایی برای ساختن مفرغ می فرستادند. رومی ها، مصری ها، چینی ها و یونانی ها نیز از مفرغ برای ساخت وسایل استفاده می کردند.

کاربرد مفرغ در زمان های قدیم برای ساخت ظروف مختلف و ادواتی مانند نیزه، چاقو و غیره بوده است. استفاده از ظروفی مانند کاسه ها، فنجان ها و بشقاب های مفرغی در قرون وسطی در انگلستان و سایر کشورها رواج داشته است. ولی این آلیاژ مختص طبقه متوسط جامعه بود و ثروتمندان آن زمان از ظروفی از جنس نقره برای وسایلشان استفاده می کردند. در کشورهای مختلف مانند فرانسه، روسیه، هلند، بلژیک، آلمان، سوئیس و غیره نیز از قرن چهاردهم ساخت ظروف مفرغی مانند قابلمه، بشقاب، نمکدان، فنجان و غیره رواج پیدا کرد.

در زمان حال، از مفرغ با نام برنز فسفری نیز یاد می شود که استحکام و مقاومت بالایی دارد ولی ضریب اصطکاکش پایین است. همین خصوصیات مفرغ باعث شده است تا از آن در ساخت و تولید انواع چرخ دنده ها، پره موتور کشتی ها و تمامی اجزای متحرک ماشین آلات استفاده شود. از دیگر کاربرد این فلز می توان به استفاده از این آلیاژ در ساخت قطعات ابزارهای موسیقی مانند سیم گیتار و ساخت ساکسیفون یاد کرد. همین طور می توان از آلیاژ مفرغ در ساخت ظروف مختلف، مجسمه های گوناگون و ابزار تزیینی برای استفاده در دکوراسیون منازل و سایر مکان ها بهره برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>