اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کامپوزیت

مقاوم سازی سازه ها یکی از مباحث بسیار مهم در حوزه ساخت و ساز به شمار می رود. یک سازه برای اینکه ایمنی و شرایط مطلوب را داشته باشد باید با مواد مختلف در کنار بتن و فولاد در برابر حرارت، فشار و غیره مقاوم شود. یکی از موادی که به واسطه آن سازه ها را مقاوم سازی و همچنین سازه های نیازمند به تعمیر را ترمیم می کنند، کامپوزیت شیشه نام دارد.

به عنوان مثال اگر سازه ای تحت تأثیر زلزله و یا گودبرداری آسیب دیده باشد و یا اینکه بنا بر این باشد که کاربری سازه تغییر پیدا کند، در این صورت قطعا سازه آن ایمنی و شرایط مطلوب را نخواهد داشت و می بایست مقاوم سازی شود.

بهترین مواد برای این کار هم کامپوزیت شیشه است که به صورت خارجی بر روی اعضای سازه ای مثل خرپا، تونل، ستون، دال، تیر، دیوار و دودکش می چسبد و به این شکل باعث تقویت ساختمان می شود. استفاده از کامپوزیت شیشه جای بسیاری از روش های دیگر تقویت سازه مثل ژاکت فولادی و پوشش های بتنی را گرفته است زیرا علاوه بر افزایش مقاومت سازه از آن در برابر خوردگی نیز محافظت می کند.

کامپوزیت شیشه از خانواده پلیمرهای اصلاح شده یا FRP است که برای اصلاح آن از الیاف شیشه استفاده می شود و پیش تر در خصوص میلگرد FRP صحبت کردیم. کامپوزیت شیشه را با نام GFRP کوتاه شده Glass Fiber Reinforced Polymer می شناسند که به معنی پلیمر اصلاح شده با الیاف شیشه است. کامپوزیت شیشه یا فایبرگلاس نوعی پوشش شیمیایی است که از مواد نفتی (پلیمری) مختلف و الیاف شیشه تولید می شود.

در این نوع از محصولات شیمیایی، مواد پلیمری نقش مواد زمینه ای و الیاف شیشه، نقش مواد تقویتی را ایفا می کنند. پلی استرها، وینیل استرها و اپوکسی ها به عنوان مواد پلیمری برای ساخت فایبرگلاس مورد استفاده قرار می گیرند که در این میان پلی استرها ضعیف ترین و اپوکسی ها قوی ترین مواد پلیمری در کامپوزیت شیشه به شمار می روند.

فایبرگلاس بسیار سبک و مستحکم بوده و چگالی آن تنها بین 1860 تا 2000 کیلوگرم بر متر مکعب است. کامپوزیت شیشه از یک یا چند نوع الیاف پلیمری تشکیل شده که توسط یک ماده رزینی (پلیمرها) که ماتریس نام دارد احاطه می شود. در برخی موارد هم از مواد مغزی مثل انواع فوم ها برای افزایش استحکام کامپوزیت شیشه استفاده می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>