اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کامپوزیت


مقاومت در برابر خوردگی

الیاف شیشه و رزین که دو بخش اصلی سازنده کامپوزیت هستند در برابر خوردگی و مواد شیمیایی خورنده بسیار مقاومت بالایی دارند. مواد موجود در کامپوزیت دماهای بالا را نیز تحمل کرده و در برابر آب، نور خورشید و رطوبت نیز مقاوم هستند. این مواد همچنین اکسید نمی شوند و بنابراین برخلاف مصالح فلزی که نیاز به رنگ آمیزی و گالوانیزاسیون دارند، به هزینه اضافه برای ضد آب شدن نیاز ندارند.

چگالی و وزن

چگالی کامپوزیت شیشه بسیار کم و در حدود 2.85 تا 1.2 گرم بر سانتیمتر مربع است. این ویژگی کامپوزیت هزینه های اضافی مثل هزینه حمل و نقل، نصب و بارگیری به شکل چشمگیری کاهش می دهد.

مقاومت الکتریکی

الیاف شیشه که در فایبرگلاس موجود است عایق الکتریکی بوده که البته این ویژگی برای همه کامپوزیت ها یکسان نیست. برای مثال، کامپوزیتی که الیاف آن از کربن باشد، رسانای الکتریکی است.

نارسانای حرارتی

یک ویژگی مهم کامپوزیت شیشه که باعث شده تا از آن برای عایق کاری سازه ها استفاده شود، نارسانای حرارت بودن آن است. همان طور که در گذشته از پشم شیشه برای عایق کاری استفاده می شد، امروزه از کامپوزیت شیشه برای این منظور بهره می گیرند.

مقاومت مکانیکی

مقاومت مکانیکی همه کامپوزیت ها یکسان نیست و نوع الیاف، چینش مواد، روش تولید و نوع رزین بر مقاومت مکانیکی آن تأثیر می گذارد. کامپوزیت شیشه نسبت به بقیه انواع کامپوزیت مقاومت مکانیکی بسیار بالایی دارد و وزن آن هم از مصالح فولادی کمتر است. نکته قابل توجه راجع به مقاومت مکانیکی کامپوزیت شیشه این است که می توان مقاومت آن را از هر جهت که لازم بود کم یا زیادتر کرد.

این در حالی است که مصالح دیگر مثل فولاد چنین ویژگی ندارد و در صورتی که لازم باشد یک بخش مستحکم تر از بقیه شود می بایست با اضافه کردن قطعات دیگر آن را ضخیم تر کرد که در نتیجه وزن آن هم چندین برابر خواهد شد. می توان اینگونه گفت که کامپوزیت شیشه بیشترین مقدار استحکام را نسبت به وزن در مقایسه با مصالح فولادی دیگر دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>