اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کامپوزیت

کامپوزیت شیشه کاربردهای مختلفی در صنایع متنوع نظیر صنعت ساختمان سازی و عمران دارد. از کامپوزیت شیشه در صنعت عمران در صورت ضعف در اتصالات، ترک در ستون ها، سازه ترک خورده و بتن کرمو، اشتباهات در طراحی، تغییر کاربری سازه، افزایش ظرفیت باربری، میلگردگذاری نامناسب، خوردگی میلگرد، افزایش بارگذاری جانبی و غیره استفاده می شود.معمولاً از کامپوزیت شیشه برای اصلاح و تعمیر بتن و یا تقویت آن استفاده می کنند. برای این کار سطح بتن باید به خوبی با مواد شوینده شیمیایی پاکسازی و آماده شود.

زیرا در صورتی که سطح بتن حفره حفره باشد و یا کامپوزیت شیشه به خوبی روی آن جای نگیرد، امکان ایجاد خلا بین کامپوزیت و بتن و در نهایت کنده شدن کامپوزیت از سطح بتن وجود خواهد داشت. برای رسیدن به سطح بتنی صاف و یکنواخت استفاده از همه روش های مکانیکی مثل شستشوی تحت فشار آب، ساب زدن، شن شویی، استفاده از سنگ فرز و غیره توصیه می شود. در صورت وجود لبه های تیز و برآمدگی نیز این لبه ها باید با استفاده از دستگاه فرز کاملاً با سطح بتن یکنواخت شوند.

کاربردهای کامپوزیت شیشه در سایر صنایع

در ارتش: در ارتش نیز از کامپوزیت شیشه به دلیل سبک بودن آن برای ساخت انواع هواپیماها و هلیکوپترهای جنگی استفاده می شود. وزن هر قطعه کامپوزیت شیشه ای تنها یک سوم وزن یک قطعه فولادی است.

در صنعت خودروسازی: کامپوزیت شیشه در صنعت خودروسازی نیز کاربرد دارد چرا که با استفاده از آن قاب های صندلی ها و اتاقک ماشین را می سازند.

در پزشکی: کامپوزیت شیشه دارای خاصیت رادیو سنتری بالایی است و این امر باعث شده که از آن برای ساخت اندام های مصنوعی در صنعت پزشکی بهره گرفته شود.

در صنعت هوافضا: کامپوزیت شیشه بسیار وزن سبکی دارد حتی سبک تر از آلومینیوم! بنابراین در صنعت هوافضا نیز کاربردهای ویژه ای دارد.

در صنایع الکتریکی: فایبرگلاس نارسانای الکتریکی است؛ بنابراین در صنایع الکتریکی برای ساخت چاپگر، رایانه و لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل آن هم کاهش و یا از بین بردن الکتریسیته ساکن موجود در این وسایل است.

مزایای کامپوزیت شیشه فایبرگلاس

  • فایبرگلاس مزایای متعددی دارد که مهم ترین آنها قابلیت کنترل خواص آن است. تولیدکنندگان کامپوزیت شیشه یا همان فایبرگلاس براساس کاربردی که مدنظر مشتری است می توانند نسبت مواد تشکیل دهنده این نوع کامپوزیت را تغییر داده تا خواص متفاوتی را ایجاد کنند.
  • از دیگر مزایای مهم کامپوزیت شیشه وزن بسیار سبک آن است که برخلاف آن مقاومت مکانیکی بالایی از خود نشان می دهد.
  • مزیت دیگر این کامپوزیت پرکاربرد این است که به خوردگی بسیار مقاوم می باشد.
  • فایبرگلاس نسبت به فلزات ویژگی های مکانیکی بهتری دارد که برای این کامپوزیت یک مزیت حساب می شود.
  • و در آخر، این کامپوزیت می تواند به عنوان عایق حرارتی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>