اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

اگر نشست از نوع یکنواخت باشد علامت های زیادی ندارد؛ اما در صورتی که نشست ها نامتقارن باشند که در بیشتر ساختمان ها نیز همین طور است شما می توانید با مشاهده علائمی پی به شروع نشست ساختمان ببرید. این علائم عبارتند از:

ترک خوردگی خارجی

معمولاً شروع نشست های نامتقارن با ایجاد ترک های عمودی در ستون ها، ترک های پله به خصوص در دیواره های پله ها و ترک های دیوارهای آجری مشخص می شود. اگر ترک ها کوچک باشند به معنی شروع نشست است و می توان جلوی پیشرفت آن را گرفت اما در صورت ترک های خیلی بزرگ اصطلاحاً می گوییم سازه دچار نشست مداوم شده است و جلوگیری از پیشرفت آن کار بسیار دشواری خواهد بود.

ترک خوردگی داخلی

در ترک های داخلی شما ترک های نیمه افقی یا ترک های با زاویه 45 درجه را در گوشه دیوارهای خانه، کنار پنجره ها و یا درب ها مشاهده می کنید. علت اینکه بیشتر در این قسمت ها ترک ایجاد می شود این است که بیشترین تنش در این قسمت ها وجود دارد. البته این ترک ها در صورتی که خاک به سمت بالا حرکت کند نیز ایجاد خواهد شد. این حالت دقیقاً برعکس نشست می باشد.

کف آویزان

در برخی از ساختمان ها از پی های منفرد برای زیرسازی ساختمان استفاده می شود. این پی ها مستعد نشست های نامتقارن هستند که در صورت عدم برنامه ریزی برای جلوگیری از نشست، احتمال نشست شدید وجود دارد. در این صورت می توان با تدابیر گفته شده و استفاده از ابزارهای سنگین مانند جک های هیدرولیکی بزرگ از نشست بیشتر جلوگیری کرد.

چسبندگی درب ها و پنجره ها

در صورت نشست ساختمان احتمال دارد درب ها و پنجره های شما به سختی باز و بسته شوند و یا کلاً دیگر باز نشوند.

تعمیر نشست ساختمان

همان طور که قبلاً هم اشاره کردیم می توان با تدابیر مختلف قبل از ساخت سازه از نشست های احتمالی آن جلوگیری کرد و یا در صورت مشاهده علائم نشست آن را کنترل نمود. برخی از روش هایی که می توانید انجام دهید عبارتند از:

استفاده از ستون های مارپیچ

از ستون های مارپیچ به طور معمول برای جک زدن ستون های بالایی سازه استفاده می شود. فاصله بین این ستون ها باید حدود 1.5 متر باشد و تا رسیدن به یک خاک مناسب یا بسترهای سنگی ادامه پیدا می کند.

تراز کردن دال

زمانی که ترک هایی ایجاد می شود باید دال های ساختمان تراز شوند. برای این کار از روش های مختلفی استفاده می کنند؛ مثلاً موادی مثل بتن روان یا دوغاب را داخل دالی که دچار نشست شده است پمپاژ می کنند. با این کار میزان فشار بر خاک زیر ساختمان یکپارچه می شود و از نشست های بعدی جلوگیری خواهد شد. علاوه بر این روش می توان از پوشش پلی اورتان نیز استفاده کرد که گران تر از روش قبلی خواهد شد؛ اما قوی تر است و طول عمر بیشتری هم دارد. به علاوه رطوبت را در خودش نگه نمی دارد و کار تعمیرات زودتر به پایان می رسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>