اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آهن

اسیدشویی برای رفع زنگار آهن نیز یکی از محبوب ترین روش ها به شمار میرود. از اسید برای شستشوی زنگار آهن و تمیز کردن سطوح آهنی بهره می گیرند. یکی از اسیدهای مورد استفاده در روش اسیدشویی اسید اگزالیک است که به ازای هر گالن آب به میزان یک الی سه قاشق غذاخوری از آن مورد نیاز است. نحوه عملکرد اسید اگزالیک به این ترتیب است که به محض قرار گیری فلز زنگ زده در آن، با زنگ آهن وارد یک واکنش شیمیایی شده و یک کمپلکس یونی بی رنگ محلول در آب را به وجود می آورد.

در واقع اسید اگزالیک تمام زنگار آهن را به محلول های یونی تبدیل می کند که بعد از آن به راحتی با آب قابل شستشو و تمیزکاری است.مدت زمان غوطه ور کردن قطعات آهنی در اسید اگزالیک از چند ساعت تا چند روز متغیر بوده و به میزان زنگ زدگی و اندازه قطعه بستگی دارد. بعد از اینکه زنگ زدگی به طور کامل پاک شد باید قطعات آهنی به خوبی با آب شستشو شوند.

بهتر است برای اطمینان حاصل کردن از اینکه اسید به طور کامل از سطح قطعه پاک شده، آنها را در محلول بی کربنات سدیم نیز برای چند ساعت غوطه ور کرد. زیرا اگر اسید روی سطح تمیز شده آهنی بماند باعث خوردگی و فرسایش آن می شود. یکی از مزایای اسیدشویی این است که حتی زنگ زدگی های قدیمی را نیز پاک می کند. ولی عیب آن در مصرف بیش از حد آب و تولید پسماندهای اسیدی در پایان کار است که می تواند به محیط زیست آسیب برساند.

یکی از این روش ها استفاده از محلول های آماده شستشوی زنگار آهن است. البته استفاده از این محلول ها برای مقیاس های بزرگ و صنعتی خیلی به صرفه نیست و بیشتر برای پروژه های کوچک و خانگی کاربرد دارند.یک روش دیگر استفاده از شعله است. در این روش با استفاده از شعله و دمای بالا سعی می کنند تا لایه های زنگ زدگی ذوب و پاکسازی شوند.

این کار باید با دقت زیاد انجام شود زیرا اگر حرارت بالا به سطح تمیز شده برسد و در آن نفوذ کند باعث ایجاد خرابی و خسارت خواهد شد. استفاده از اسیدهای مختلف همچون اسید فسفریک، سیتریک اسید، اسید سولفوریک و غیره نیز روش های رایج زدودن زنگ آهن هستند که بنا به شرایط و اندازه پروژه مورد استفاده قرار می گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>