اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسانسور

حرکت نرم و بدون شوک آسانسور هنگام استارت، افزایش و کاهش سرعت و ایست و همچنین توقف دقیق بر سر طبقه دو عامل اصلی حرکت با کیفیت آسانسور است که همواره دغدغه طراحان برای ارائه یک آسانسور با کیفیت است و هر قدر سرعت و ظرفیت آسانسور افزایش می یابد، دست یافتن به آن مهم تر و پیچیده تر می شود. حرکت با کیفیت وقتی حاصل می شود که سرنشین آسانسور در تمام طول حرکت احساس امنیت و آرامش نماید و کابین هیچ گونه حرکت ناگهانی نداشته باشد. تغییرات شتاب نسبت به زمان نباید از حد معینی تجاوز نماید.

برای اینکه همواره کابین در حداکثر و حداقل ظرفیت با کمترین تقریب دقیقا سر طبقه توقف نماید، این امر استفاده از روش های کنترل حلقه بسته را اجتناب ناپذیر می نماید. پیش از این، طراحان آسانسور روش های متعددی را جهت دستیابی به حرکت با کیفیت در آسانسورهای کششی ابداع نموده اند که از جمله آن استفاده از موتورهای چند سرعته و جریان مستقیم و یا تغییر تدریجی ولتاژ و فرکانس موتور از طریق درایوهای فرکانسی را می توان نام برد.

در این جا روش های متداول جهت افزایش کیفیت حرکت در آسانسورهای هیدرولیک مورد بررسی قرار می گیرد. برای دستیابی به یک منحنی حرکت نرم و بدون شوک در آسانسورهای هیدرولیک، ضروری است که دبی روغن، تحت کنترل وارد و از سیلندر خارج گردد و این امر به طرق مختلفی امکان پذیر است که از آن جمله می توان موارد زیر را نام برد:

  • استفاده از شیرهای متعدد الکتریکی و هیدرولیکی که هنگام افزایش سرعت به ترتیب باز شده و موجب می گردند که روغن به یکباره به سیلندر وارد نگردد و در نهایت شوک کمتری به مسافر وارد گردد. هنگام کاهش سرعت نیز می بایست این شیرها به ترتیب بسته شوند.
  • به کارگیری انباره هیدرولیکی
  • به کارگیری یک درایو VVVF در سیستم کنترل آسانسور که دور موتور اصلی و در نتیجه پمپ هیدرولیکی را به تدریج افزایش و یا کاهش می دهد.
  • شیرهای تناسبی در شیرهای تناسبی می توان از طریق یک مدار الکتریکی حجم عبوری روغن از یک مدار را تحت کنترل قرار داد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>