اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

سه دسته از شرایط محیطی (XAl، XA2 و XA3) از نظر شدت حمله به بتن در آب زیرزمینی و خاک های طبیعی، در 1-206 BS EN توصیف شده اند (به ترتیب با توجه به شدت کم، متوسط، و زیاد). مواد شیمیایی مورد بررسی عبارتند از سولفات، یون های H+ و نیز در مورد آب زیرزمینی، یون های CO2، Mg2+ و NH4+. راهنمایی های استاندارد برای دسته های مختلف شرایط محیطی عبارت است از حداکثر نسبت های w/c، گروه مقاومت حداقل و مقادیر سیمان حداقل.

اخیرا، خلاصه گزارش ویژه شماره یک BRE (2005)، راهنمای خود درباره مشخصات بتن در زمین های مهاجم به روزرسانی نموده است. این راهنما، حمله اسیدها به بتن و همچنین حمله سولفات ها در زمین های طبیعی و مناطق در دست نوسازی و بازسازی را شامل می شود. اسیدهای پوشش داده شده در این راهنما، اسیدهایی هستند که معمولا در آب های زیرزمینی طبیعی یافت می شوند، مانند اسید سولفوریک، اسید هامیک و اسید کربنیک، زمین ها با توجه به محیط شیمیایی مهاجم برای بتن (ACEC) طبقه بندی می شوند که در آنها غلظت سولفات، غلظت های احتمالی سولفات براساس پایریت یا سولفید موجود، pH، غلظت یون منیزیم و حرکت آب زیرزمینی مورد توجه قرار می گیرد. به لاوه، HCL، HNO3 و CO2 مهاجم نیز می توانند در تعیین طبقه بندی ACEC شامل شوند.

براساس این طبقه بندی و نیز عوامل دیگر (مانند نوع عضو بتنی، عمر کاری مورد نظر، قرارگیری در معرض گرادیان هیدرولیکی آب زیرزمینی)، BRE SDI راهنمایی مربوطه در رابطه با طبقه بندی شیمیایی طراحی (DC) که کیفیت مورد نیاز جهت مقابله با حمله شیمیایی را تعریف می کند (نسبت های حداکثر w/c و حداقل مقادیر سیمان)، و نیز اقدامات محافظتی بیشتری که قابل انجام باشند، را ارائه می نماید. بتنی که در طبقه بندی ACEC دارای پسوند «Z» باشد، باید بتواند در شرایط اسیدی مقاومت نماید. از آنجا که کیفیت بتن، عامل اصلی تعیین مقاومت اسیدی می باشد، هیچگونه محدودیتی در مورد استفاده از انواع سیمان فهرست شده در BRE SDI، در نظر گرفته نشده است.

خوردگی در بتن هاخوردگی در بتن ها

توصیه هایی نیز برای استفاده از پوشش های محافظ جهت سطوح داخلی لوله های بتنی پیش ساخته، کالورت های مستطیلی و پوشش های قطعه ای برای تونل ها و شفت هایی که تحت محدوده ای از شرایط مهاجم تشدید شده توسط جریان آب یا آبگذرها وجود دارند، ارائه شده است. برخی از این شرایط مهاجم تشدید شده عبرتند از آب نسبتا خالص با CO2 مهاجم در غلظت های بیشتر از mg/l 15، محلول های اسیدی با pH بزرگ تر از 5 و آبگذرها به خصوص مجاری فاضلاب که شامل سولفات با غلظت های بیشتر از mg/l1500 می باشند.

در جایی که بتن در معرض مواد شیمیایی غیر معمول تری باشد، نیاز به توصیه کارشناس می باشد. 21-5502 BS، راهنمایی لازم در رابطه با انتخاب بتن های قرار گیرنده در معرض شیر، علف تازه، آب آهک و دیگر عوامل کشاورزی را ارائه می نماید. یک راهنما در رابطه با اثر بسیاری از مواد مختلف بر روی بتن و توصیه های مربوط به انتخاب روش های محافظتی، توسط انجمن سیمان پرتلند ارائه شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>